Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-11T10:36:12Z
dc.date.available2020-09-11T10:36:12Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationŞahin, M. D. (2018). Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan çoktan seçmeli bir teste ait madde güçlüklerinin ardışık aralıklar yöntemiyle ölçeklenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 9-22.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24751
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Açıköğretim Sistemi’nde uygulanan bir çoktan seçmeli sınava ait maddelerin alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda ardışık aralıklar yöntemi ile ölçeklenmesi ve bu ölçek dğerleri ile sınavın uygulanması sonucu elde edilen madde güçlük değerleri arasındaki ilişkinin hesaplanmasıdır. Bu amaçla öncelikle, Anadolu Üniversitesi’nde görev yapan 72 İngiliz Dili eğitimcisinden toplanan verilerle İngilizce-I sınavına ait 20 maddeye ilişkin güçlük değerleri ölçeklenmiştir. Hesaplanan ölçek değerleri ile sınavın uygulanması sonucu elde edilen güçlük değerleri arasındaki korelasyonun ise düşük düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır. Buna göre aynı amaçla her sınav döneminde farklı madde setleri kullanılarak yapılan sınavların güçlük düzeylerinin birbirine denk olmasının sadece uzmanların görüşleri doğrultusunda sağlanmasının oldukça güç olduğu sonucuna varılmıştır. Sonraki çalışmalarda farklı test kuramları ile farklı madde ve farklı uzman gruplarından elde edilecek ölçek değerlerinin karşılaştırılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is scaling the item difficulties of an exam applied in Open Educaiton System by appliying successive interval method based on the classification of the judges and calculating the correlation coefficient between these scale values and the item difficulty values obtained after the test application. For this purpose, the difficulty values of 20 items belonging to the English-I test were scaled in line with the opinions of 72 English language educators working at Anadolu University. The correlation coefficient calculated between the scale values and item difficulties obtained after the test implementation was low and statistically non-significant. Accordingly, it is considered that it is very difficult to ensure that the difficulty levels of exams made by using different sets of items at each examination period are equal to each other only in accordance with the opinions of experts. It has been proposed that different scale values gathered from different item and expert groups using different test theories should be used in the next studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArdışık Aralıklar Yöntemien_US
dc.subjectÖlçeklemeen_US
dc.subjectMadde Güçlüğüen_US
dc.subjectSuccessive Interval Methoden_US
dc.subjectScalingen_US
dc.subjectItem Difficultyen_US
dc.titleAçıköğretim Sistemi’nde uygulanan çoktan seçmeli bir teste ait madde güçlüklerinin ardışık aralıklar yöntemiyle ölçeklenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2174-8443en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Murat Doğan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster