Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0003-4701-1949
Altınpulluk, Hakan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Altınpulluk, E. (2018). Nesnelerin interneti teknolojisinin eğitim ortamlarında kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 94-111.Özet
Nesnelerin İnterneti kavramı son yıllarda bilişim alanında ortaya çıkan yeni bir paradigma olarak tüm dikkatleri üzerine çekmiştir.
Bu kavram, pek çok alanı etkilediği gibi hem geleneksel eğitim alanında, hem de açık ve uzaktan öğrenmede bazı yenilikler
getirecek potansiyel taşımaktadır. Nesnelerin İnterneti, nesnelerin, cihazların veya eşyaların birbirine gelişmiş iletişim
teknolojileri aracılığıyla çeşitli şekillerde bağlanması ve bu cansız varlıkların birbirleriyle iletişim kurar hale gelmesi şeklinde
tanımlanan bir kavramdır. Bu kapsamda, ilk olarak Nesnelerin İnterneti teknolojisinin alanyazındaki tanımlarına ve tarihçesine
yer verilmektedir. Nesnelerin İnterneti konusunda akademik yayınların mevcut durumuna ve teknolojik eğilim raporlarına göz
atılmaktadır. Ayrıca, Nesnelerin İnterneti teknolojisinin kullanıldığı alanlara ayrı bir başlıkta yer verilmektedir. Geleneksel eğitim
süreçlerinde Nesnelerin İnterneti teknolojisinin kullanımıyla ilgili açıklamalar yapıldıktan sonra, geleneksel sınıflarda yürütülen
eğitimden çeşitli yönlerden farklı özellikler içeren açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde Nesnelerin İnterneti teknolojisinin
kullanımıyla ilgili alanyazındaki örnek uygulamalar sunulmaktadır. Son bölümde ise, Nesnelerin İnternetinin kullanımıyla ilgili
tartışmalar yapılmakta ve öneriler sıralanmaktadır. The concept of the Internet of Things (IoT) has attracted all attention as a new paradigm in the field of information in recent years.
This concept influences many areas and has the potential to bring some innovations both in traditional education and in open and
distance learning. IoT is a concept defined as the connection of objects, devices, or items to each other in various ways through
advanced communication technologies, and that these inanimate entities communicate with each other. In this context, firstly, the
definitions and history of IoT technology are given. The current status of IoT-related academic publications and technological
trend reports are reviewed. In addition, the areas where IoT technology is used are included in a separate title. After making
explanations about the use of IoT technology in traditional education processes, the training conducted in traditional classrooms
provides some sample applications related to the use of IoT technology in open and distance learning systems with different
features from various aspects. In the last part, discussions are made about the use of IoT applications and the recommendations
are listed.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24847Koleksiyonlar
- Cilt :4 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]