Türkiye’de uzaktan öğretime geçiş sürecinde üniversitelerin değişen idari yapıları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Çekerol, Kamil
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Çekerol, K. (2020). Türkiye’de uzaktan öğretime geçiş sürecinde üniversitelerin değişen idari yapıları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 54-75.Özet
Asıl kuruluş amaçları yüz yüze eğitim sunmak olan yükseköğretim kurumları için uzaktan öğretimin nasıl en iyi yapılandırıldığı,
araştırılması gereken bir konudur. Bu çalışma Türkiye’de çevrimiçi uzaktan eğitim diploma programları sunma da kullanılan
genel idari yapıları değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda Türkiye’deki 207 üniversite, sundukları uzaktan eğitim
programları, programları sunan birimleri açılarından incelenerek genel idari yapılarının kapsamı ve doğası değerlendirilmeye
çalışılmıştır. Çalışma da veriler içerik analizi yöntemi ile toplanmıştır. Bunun için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin
ilgili kılavuzları taranmış, Yüksek Öğretim Kurumu web sayfasındaki üniversite ve program alanları ve 207 üniversitenin web
sayfalarında uzaktan eğitim ile ilgili alan, birim ve programlar incelenmiştir. Elde edilen program bilgileri düzeylerine, bağlı
oldukları akademik birimlere ve bir uzaktan eğitim biriminin olup olmamasına göre sınıflandırılarak değerlendirilmiştir.
Bulgular üniversitelerin, teknolojik konuları çözümlemek amacıyla merkezi birimler oluşturduklarını ancak akademik anlamda
dağınık bir idari yapının söz konusu olduğunu göstermekte ve üniversiteden üniversiteye önemli ölçüde de farklılaşmaktadır. It is essential to examine how distance education is ideally structured in higher education institutions, which are primarily
established to offer face-to-face education. This study aims to evaluate general administrative structures used in Turkey while
online distance education programs are provided. The study aims to examine 207 Turkish universities offering distance
education programs in order to evaluate overall nature and scope of their administrative structures. The data of the study were
collected through content analysis method by examining the related guidelines published by Measurement, Selection and
Placement Center, the lists of programs published on the official webpage of the center and the information about departments,
units and programs published on the official websites of 207 universities. Prior to the analyses, the data obtained were classified
according to level of education, the academic units they were involved in and whether they are distance education units or not.
The findings showed that universities have established central units to solve technical problems; however, there is a disorganized
administrative structure in terms of academic issues. In addition, these structures greatly vary from university to university.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24990Koleksiyonlar
- Cilt: 6 Sayı (2) [6]
- Makale Koleksiyonu [195]