Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorMutlu, Mehmet Emin
dc.contributor.authorGöksel, Nil
dc.date.accessioned2018-09-04T10:37:24Z
dc.date.available2018-09-04T10:37:24Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2542
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 481902en_US
dc.description.abstractİnternetin akademik alandaki varlığına koşut olarak Kişisel Öğrenme Ortamları, bireysel öğrenmenin kişisel boyutta yapılandırılmasına, planlanmasına ve paylaşılmasına izin veren platformlar haline gelmişlerdir. Web 2. 0 araçlarıyla desenlenen bu ortamlar uzaktan öğrenenler tarafından bilginin öğrenme gereksinimlerine yönelik olarak seçildiği, saklandığı, işlendiği ve diğer öğrenenlerle paylaşıldığı alanlar olarak nitelendirilebilir. Birleştirilmiş ortamlar olarak bireysel öğrenmede büyük bir etkiye sahip olduğu düşünülen Kişisel Öğrenme Ortamı, kişiselleştirilmiş izlencelerin tasarımına izin veren ve çevrimiçi katılımı destekleyen ağsal yapısıyla Açık ve Uzaktan Öğrenmeyi desteklemektedir. Buna ek olarak, yabancı dil öğrenimi, özellikle uzaktan öğrenen bireyler için edinilmesi gerekli bir beceridir. Finansal ve zaman içerikli sınırlamalar nedeniyle, öğrenimlerini kampüs dışında gerçekleştirmek zorunda kalan yetişkin öğrenenler, sürekli gelişim gösteren Web 2.0 araçları sayesinde kendi Kişisel Öğrenme Ortamlarını dil öğrenmeye yönelik olarak düzenleyebilirler. Dil öğrenimi, Açık ve Uzaktan Öğrenme bağlamında değerlendirildiğinde bu çalışmanın odak noktaları, kampüs dışında eğitim gören uzaktan öğrenenlerin yabancı dil olarak İngilizce öğrenmelerine yönelik olarak kendi oluşturdukları Kişisel Öğrenme Ortamlarını incelemeyi, öğrenenlerin yaşam boyu kişisel gelişimlerini ve bireysel üretkenliklerini değerlendirmeyi ve gelecek çalışmalara katkısı olması açısından Kişisel Öğrenme Ortamlarına ilişkin bir tasarım çerçevesi önerisinde bulunmayı içermektedir. Öğreticinin aktif rehberlik rolünü üstlendiği bu çalışmada, kampüs dışında eğitim gören uzaktan öğrenenlerin Kişisel Öğrenme Ortamında gerekli gördükleri özelliklerin neler olduğu, ortamın nasıl tasarlanması gerektiği ve ortamın İngilizce öğreniminde kullanılmasına yarayacak bütünsel bir sistemin oluşturulmasına yönelik öğrenen görüşlerinin neler olduğu değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler, tasarım tabanlı araştırmanın beş döngüsü olan Analiz, Tasarım, Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirme aşamaları çerçevesinde yapılmıştır. Analiz aşamasında, Kişisel Öğrenme Ortamının sahip olması gerekli özelliklere ulaşılmaya çalışılarak birinci araştırma sorusuna, uygulama aşamasında öğrenenlerin Kişisel Öğrenme Ortamlarını nasıl tasarlanması gerektiği yönünde elde edilen bulgular ile ikinci araştırma sorusuna ve son olarak İngilizce öğrenmede kullanılacak bütüncül bir sistem oluşturmak için öğrencilerin görüşleri ile üçüncü araştırma sorusuna yanıt sağlanmıştır. Tasarım tabanlı araştırma sürecinde nitel veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Araştırma sorularına bağlı olarak ulaşılan verilere göre, her bir öğrenen diğer bir öğrenenden farklı öğrenme deneyimine sahiptir ve bu yüzden Kişisel Öğrenme Ortamı kişiye özgü olmalıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.subjectUzaktan öğretimen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmede kişisel öğrenme ortamının yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde kullanımıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 155 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record