dc.contributor.advisor | Aydın, Cengiz Hakan | |
dc.contributor.advisor | Okur, Muhammet Recep | |
dc.contributor.author | Sümer, Murat | |
dc.date.accessioned | 2018-05-03T09:26:46Z | |
dc.date.available | 2018-05-03T09:26:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/2550 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 480209 | en_US |
dc.description.abstract | Oyunlaştırma, en basit haliyle oyun unsurlarının oyun dışı uygulamalarda kullanılması olarak tanımlanabilir. Eğitim-öğretim ortamlarında oyunlaştırmanın kullanımı yeni bir uygulama olarak görülmesine karşın, işletme gibi diğer alanlarda bir süredir kullanılmaktadır. Örneğin, kullanıcıların bulundukları mekân bilgisini girerek, kullanım sıklığına oranla puan ve ödül kazandığı "foursquare" uygulaması oyunun dört temel unsurunu – puan, seviye, rozet, lider sıralaması – başarıyla kullanmaktadır. Eğitim alanında, özellikle çevrimiçi öğrenmede de oyunlaştırmanın kullanımı artmaktadır ancak incelendiğinde çoğu uygulamanın bir ders kapsamında yapıldığı, büyük ölçekli sistemlerde özellikle katılımı arttırma konusunda fazla çalışma yapılmadığı gözlemlenmiştir. Bu bağlamda gerçekleştirilen araştırmanın temel amacı üniversitelerin çevrimiçi öğrenme web sitelerine oyunlaştırma unsurları eklenmesinin öğrencilerin derslere katılımını ve bu ortamlarda sunulan hizmetlerden yararlanma durumlarını artırıp artırmadığı incelemektir. Ayrıca bu unsurları kullanmanın öğrencilerin akademik başarıları üzerine yardımcı olup olmadığı ve öğrenci memnuniyeti de araştırılmıştır. Sıralı açımlayıcı karma araştırma deseninin kullanıldığı çalışma sonunda öğrencilerin e-öğrenme ortamını ziyaretleri, içeriklere erişimleri, kaynakları indirmeleri ve ödev ve/veya testleri tamamlamaları açısından oyunlaştırma öncesi ve oyunlaştırma sonrası durumları karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir artışın olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan öğretim -- Bilgisayar destekli öğretim | en_US |
dc.title | Açık ve uzaktan öğrenme programlarında oyunlaştırma kullanımı | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XV, 81 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |