Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKeçik, İlknur
dc.date.accessioned2021-08-17T08:42:39Z
dc.date.available2021-08-17T08:42:39Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26001
dc.description.abstractBu çalışma deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarını ve sınıf içi sözel düzeltici dönüt uygulamalarını bulmak ve sonrasında bu ikisini karşılaştırıp aralarında tutarsızlık olup olmadığını incelemek için yürütülmüştür. Bu amaçlar doğrultusunda; sınıf içi ses kayıtları, sözel düzeltici dönüt inançları anketi ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılarak bir karma yöntem araştırması yapılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin hazırlık okulunda çalışan iki deneyimli ve iki az deneyimli öğretmendir. Çalışmanın sınıf içi kayıt verileri, 'Recast' tekniğinin tüm öğretmenlerin Dinleme ve Konuşma derslerinde en sık kullandıkları yöntem olduğunu göstermiştir. Ayrıca, tüm öğretmenlerin altı temel sözel dönüt tekniğini değişen derecelerde kullandığı belirlenmiştir. Diğer taraftan anket ve mülakat sonuçları deneyimli ve az deneyimli öğretmenlerin; sözel dönütün önemi, dönütlerin odağındaki hata türleri, farklı hata türleri için en etkili sözel dönüt türleri ve akran düzeltmesi gibi konularda hem çelişen hem de benzer fikirleri olduğunu bulmuştur. Öğretmenlerin inançları ve sınıf içi uygulamalarının karşılaştırılması sonucu her iki gruptaki öğretmenlerin bu ikisi arasında birçok tutarsızlığının olduğu ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSözel Düzeltici Dönüten_US
dc.subjectÖğretmen İnançlarıen_US
dc.subjectDeneyimli ve Az Deneyimli Öğretmenleren_US
dc.titleA comparative study of experienced and less experienced EFL teachers' stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practicesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorPastakkaya, Suzan


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record