Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğu, Cihan
dc.date.accessioned2021-08-17T11:22:27Z
dc.date.available2021-08-17T11:22:27Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26002
dc.description.abstractYabancı dil eğitimi tarihçesine bakıldığında edebi eserlere yıllar geçtikçe yabancı dil öğretiminde daha az yer verildiğini söylemek mümkündür. Yabancı dil öğrenimine duyulan ihtiyaç, önem arttıkça ve yabancı dil öğretim yöntemleri değişip geliştikçe edebi eserlere verilen önem giderek azalmıştır. Oysaki edebi eserlerin hem dil becerilerine hem kültürlerarası iletişime olumlu katkılar sağladığı savunulmaktadır. Sadece okuma anlama becerilerini geliştirmekten ziyade konuşma ve yazma becerilerine de model oluştururlar. Kuşkusuz yazma, iletişim ve etkileşime olanak tanıyan, kendini ve okuyucunun düşüncelerini ve duygularını iletmeyi amaçlayan bilişsel bir süreçtir. Yabancı dilde yazma becerisinin öğretimi yazılı metinlerden geçer. Bu araştırma Anadolu Üniversitesinde Fransızca Öğretmenliği programında öğrenim gören 10 öğrencinin yazma dersi kapsamına edebi metinleri dâhil ederek yazma becerilerine etkisini ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırmanın temel amacı, edebi metinlerin Fransızca yabancı dil öğretiminde öğrencilerin yazma becerisine etkisini belirlemek ve uygulanan bu yönteme ilişkin tutumlarını tanımlamaktır. Bu genel amaç doğrultusunda, karma yöntem desenlerinden çeşitleme, eşzamanlı üçgenleme deseni benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmanın nicel boyutunda öntest/sontest kullanılmıştır, nitel boyutunda ise yarı yapılandırılmış görüşme ve araştırmacı günlüğünden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda, uygulanan yöntemin yenilikçi yapısına ayrıca etkili bir yabancı dil öğretim süreci için dahil edilmesi gerektiğine değinilmiştir.en_US
dc.language.isofraen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEdebi Eserleren_US
dc.subjectYazma Becerisien_US
dc.subjectFransızca Yabancı Dilen_US
dc.subjectEşzamanlı Üçgenlemeen_US
dc.titleL'apport des textes litteraires au developpement de la competence d'expression ecrite dans une classe de FLEen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGündoğdu, Bahtınur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record