Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAksöz, Emre Ozan
dc.date.accessioned2021-09-16T08:44:30Z
dc.date.available2021-09-16T08:44:30Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26090
dc.description.abstractKampçılık, son zamanlarda "lüks" kavramını da içine almıştır. "Glamping" olarak adlandırılan ve İngilizce "glamorous" (gösterişli) ve "camping" (kamp yapma) kelimelerinin birleşiminden oluşan bu turizm türü; farklılık arayan ve doğayla bütünleşmek isteyen insanlar için yeni bir alternatif oluşturmuştur. Glamping turizmi kapsamında turistler; belli başlı konforlarından fedakârlık etmek zorunda kalmadan doğayla iç içe vakit geçirebilme şansı elde etmektedirler. Araştırmada, öncelikle glamping kapsamında hizmet veren altı adet işletme ile derinlemesine görüşme yapılarak, glamping işletmelerinin ne tür hizmetler verdikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Sonrasında Türkiye'de hizmet veren 10 işletme ile glamping konusunda popüler olan beş ülkeden 10'ar işletmenin web siteleri karşılaştırılmıştır. Son olarak ise 56 adet Glamping işletme sahibi ve sorumluları ile yüz yüze görüşme ile anket tekniği uygulanmış ve Glamping işletmecilerinin özgeci davranışları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırmada verilerin normal dağılıma uymaması ve küçük örneklem özelliklerinden dolayı parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Katılımcıların bağışçılık boyutu ile glampinge karşı tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamış ama katılımcıların yardım etme davranışı eğilimleri ile bağışçılık davranışı eğilimleri orta kuvvette birlikte ve aynı yönde hareket ettiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGlampingen_US
dc.subjectKampçılıken_US
dc.subjectÖzgeciliken_US
dc.subjectPsikolojik İyi Oluşen_US
dc.titleGlamping işletmecilerinin özgeci davranışları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖnem, Begüm


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster