Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBarış, Gülfidan
dc.date.accessioned2021-09-28T10:40:41Z
dc.date.available2021-09-28T10:40:41Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26123
dc.description.abstractGünümüz tüketicisi için sosyal medya araçlarının kullanımı vazgeçilmez bir hal almıştır. Tüketiciler ihtiyaç ve beklentilerini sosyal medya üzerinden özgür bir şekilde dile getirmektedir. Sosyal medya, tüketicilerin bilgiye ulaşma, haberleşme, eğlenme, kendini ifade etme ve sosyalleşme biçimlerini etkilemektedir. Bu sebep ile markaların sosyal medyayı takip etmeleri gerekmektedir. Sosyal medyanın eğlendirici, bilgilendirici ve paylaşımcı yönleri, tüketicilerileri motive ederken etkinlik sahibi marka için de önemli bir tanıtım ve etkinlik yönetimi aracıdır. Tüketicilerin sosyal medyada yaptıkları olumlu olumsuz yorumlar tüketicilerin markaya ilişkin algılarında belirleyici bir etki oluşturmaktadır. Sosyal medya araçlarından biri olan Twitter, tüketicileri aynı konu hakkında konuşmak üzere birleştirmektedir. Burada, düşüncelerini ve ortak ilgi alanlarını paylaşan tüketiciler markalar için işlenmemiş bir data, bir başka deyişle bilgi kaynağı, oluşturmaktadır. Bu araştırma, tekinlik yönetiminde sosyal ağlarda sunulan işlenmemiş datanın kullanılması ve Rock'n Coke Festivali hakkında atılan tweet'lerin duygu analizi ile yorumlanması üzerinedir. Tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde etkinlik kavramı, etkinlik türleri, etkinlik paydaşları açıklanmıştır. İkinci bölüm, etkinlik yönetimi ile ilgilidir. Üçüncü bölüm Rock'n Coke Festivali'nin Twitter verileri ile duygu analizini (sentiment analizi) ve yorumlanmasını, dördüncü bölüm ise sonuç kısmını içermektedir. Duygu analizi kısmında elde edilen veriler, atılan tweet'ler üzerinden pozitif, negatif ve nötr olarak incelenmiş ve duygu analizine tabii tutulmuştur. Atılan tweet'lerin oranlarında tespit edilen negatif etkinin sebepleri açıklanmaya çalışılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçların, yapılan etkinliğin yönetimsel sürecinin önemi, markanın hedef kitlesi olan gençlik ile kurmayı arzuladığı iletişimi ve etkinlik tüketicilerinin bir sosyal medya aracı olan Twitter'ı kulllanarak ilettiği mesajların önemi konusunda önemli çıkarımlarda bulunduğu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFestivalen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.titleEtkinlik yönetimi ve sosyal ağ verileri ile etkinlik analizi Rock'n Coke Festivali'nin Twitter verileri ile duygu analizi örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorŞavlukbaş, Gizem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster