Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞimşek, Asuman
dc.date.accessioned2022-07-22T12:22:18Z
dc.date.available2022-07-22T12:22:18Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26656
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce öğretmenlerinin çevrimiçi senkron video aracılı hazırlık okulundaki sınıf içi etkileşimlerinde kullandıkları jestlerin Konuşma Çözümlemesi (KÇ) yöntemiyle detaylı analizini amaçlamaktadır. Çalışmanın temel amacı İngilizce öğretmenlerinin video aracılı sınıf içi etkileşiminde kullandıkları jestlerin amaçlarını ortaya çıkarmaktır. İkinci amaç ise İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları el ve baş hareketlerinin yer aldığı dizi düzenlerinin özelliklerinin incelenmesidir. Türkiye’de devlet üniversitesindeki hazırlık sınıflarındaki video aracılı etkileşiminin kayıtlarından oluşan nitel veriler KÇ yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerinin iki temel amacı gerçekleştirmek için bir çok el ve baş hareketleri kullandıkları bulunmuştur. Bu amaçlar dilin açıklanması ve sınıf içi düzeni sağlanmasıdır. Detaylı analizlerin sonucuna göre İngilizce öğretmenleri kelime ve dil bilgisi kurallarını açıklamak için jest kullanmışlardır. Bunun yanı sıra, çevrimiçi dersin koordinasyonunda ve yönerge verirken el ve baş hareketlerinin kullanıldığı gözlenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular geçmiş çalışmalarla birlikte tartışılarak hizmet-içi ve hizmet-öncesi öğretmenler için pedagojik çıkarımlar paylaşılmış ve ileride yapılacak çalışmalar için tavsiyeler verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen Jestlerien_US
dc.subjectİkinci Yabancı Dil Öğretimien_US
dc.subjectVideo Aracılı Etkileşimen_US
dc.titleA study on the functions and sequential organizations of EFL teachers' gesture use in video mediated interaction : a conversation analytic approachen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin video aracılıklı etkileşimde jest kullanımlarının amaçları ve dizisel düzeni üzerine bir çalışma : konuşma çözümlemesi yaklaşımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster