Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDuy, Baki
dc.date.accessioned2022-08-12T12:00:26Z
dc.date.available2022-08-12T12:00:26Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/26723
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, okul psikolojik danışmanlarının özgecilik düzeyleri ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri arasındaki ilişkide benlik kurgularının ve öz şefkatin aracılık rolünün incelenmesidir. Bu amaç yanında cinsiyet, çalışılan sektör, dindarlık gibi bazı değişkenler bağlamında kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlik puanları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu aktif iş yaşamı olan, araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen, web tabanlı uygulamayla ulaşılabilen, 288 kadın ve 91 erkek, toplam 379 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla Çok Kültürlü Psikolojik Danışma Yeterliği Ölçeği, Özgecilik Ölçeği, İlişkisel Bireyci Toplulukçu Benlik Ölçeği, Öz Anlayış Ölçeği, Sosyal Onay İhtiyacı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikler, t-testi, varyans analizi, korelasyon katsayıları, regresyon analizi, çoklu aracılık analizi ve bootstraping yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada okul psikolojik danışmanlarının kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterliği puanlarının yüksek olduğu, cinsiyet ve çalışılan sektör, kültüre duyarlı psikolojik danışma dersi alma durumu ve dindarlık değişkenleri bağlamında kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterliği puanlarında anlamlı bir fark olmadığı, ancak sosyal sorumluluk projelerinde yer alma, kendi kültürel değerleri açısından ayrımcılığa maruz kalma ve kendi kültürel değerleri dışında farklı kültürel değerlere sahip bireyle psikolojik danışma oturumu yapma değişkenleri bağlamında anlamlı bir farkın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan çoklu aracılık testinde öz şefkat ve bireyci benlik değişkenlerinin; özgecilik ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterliği arasındaki ilişkide kısmi aracılık yaptığı bulgusu elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültüre Duyarlı Psikolojik Danışma Yeterliğien_US
dc.subjectBenlik Kurgularıen_US
dc.subjectÖzgeciliken_US
dc.subjectOkul Psikolojik Danışmanlarıen_US
dc.titleOkul psikolojik danışmanlarında özgecilik düzeyleri ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri arasındaki ilişkide benlik kurgularının ve öz şefkatin aracılık rolüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGülmüş, Özgü


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record