Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdamar, Nilgün
dc.contributor.authorSönmez, Abdulvahap
dc.date.accessioned2024-04-29T08:14:16Z
dc.date.available2024-04-29T08:14:16Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28205
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğrenenlerin çevrimiçi öğrenme platformu kullanım niyetleri ve kullanım davranışı devamlılıklarına etki eden faktörlerin incelenmesi, değişkenler arası olası ilişkilerin bir model önerisi ile değerlendirilmesi ve modelin yordama gücünün belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öğrenenlerin çevrimiçi öğrenmeyi kullanım niyetleri ve kullanım durumlarına etki eden faktörlerin belirlendiği bir teknoloji kabul modeli geliştirildi. Bu doktora tez çalışmasının örneklemini Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrenenler oluşturdu. Ölçek geliştirme sürecinde, ilk uygulama 1001 ve ikinci uygulamada 1001 toplam 2002 öğrenene ulaşıldı. Model geliştirme sürecinde ise 1314 öğrenene ulaşıldı. Çalışmanın analizlerinde açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinde SPSS ve AMOS, son uygulama verilerinin analizinde ise SmartPLS programları kullanıldı. Faktör analizleri sonucunda, on bir faktörden oluşan 42 maddelik bir ölçme aracı geliştirildi. Yapısal eşitlik modellemesi işlemleri sonucunda, on bir yapılı modelin algılanan faydanın 49.8%’sini, algılanan kullanım kolaylığının 30.3%’sini, kullanım niyetin 39.4%’ini ve kullanım davranışı devamlılığının 52.4%’sini açıkladığını tespit edildi ve önerilen 12 hipotezin tamamının desteklendiği görüldü. Modelin yordama gücünü belirlemeye yönelik yapılan analizler sonucunda, modelin iyi bir yordama gücüne sahip olduğu belirlendi. Oluşturulan modelin öğrenenlerin çevrimiçi öğrenmeden beklentilerini belirleme, alışmalarını destekleme ve kullanım devamlılıklarını sağlama konusunda verimli olabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenenleren_US
dc.subjectÇevrimiçi Öğrenmeen_US
dc.subjectTeknoloji Kabul Modelen_US
dc.subjectAçıköğretimen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.titleÖğrenenlerin çevrimiçi öğrenme platformu kullanım niyetleri ve kullanım devamlılıklarına ilişkin faktörlerin incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster