Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFırat, Mehmet
dc.contributor.authorSezgin, Sedef
dc.date.accessioned2024-05-20T06:25:11Z
dc.date.available2024-05-20T06:25:11Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28279
dc.description.abstractDijital dönemin önemli problemlerinden biri olarak görülen dijital uçurum teknoloji sahipliği, teknoloji kullanımı, internet erişimi, sosyo-ekonomik düzey gibi boyutlara sahiptir. Dijital uçurum ile başa çıkmada ise kitlesel teknoloji odaklı uygulama araçları ile açık ve uzaktan öğrenmeden yararlanabileceği düşünülmektedir. Bu tez araştırmasının amacı, açık ve uzaktan öğrenmenin dijital uçurumla başa çıkmadaki etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sisteminde öğrenim gören ilk dönem ve son dönem/mezun öğrencilerinin dijital uçurum puanları farklı demografik özellikler açısından karşılaştırılmıştır. Karma yöntem araştırma modellerinden açıklayıcı sıralı desen olarak gerçekleştirilen bu araştırmada sorulan üç araştırma sorusuna hem nicel hem de nitel verilerden yararlanılarak cevap aranmıştır. Araştırmanın ilk sorusu için, ilk dönem Açıköğretim öğrencilerinin dijital uçurum düzeylerin son dönem öğrencilerinin dijital uçurum düzeylerinden daha düşük çıktığı belirlenmiştir. Bunun sebebi ise, birinci dönem öğrencilerinin yaş ortalamalarının daha düşük olduğu ve dolayısıyla teknoloji kullanımlarının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonucu destekleyecek şekilde 30-40 yaş arası öğrencilerin dijital yetkinliklerinin 40 yaş ve üzeri öğrencilerden daha yüksek çıktığı bulunmuştur. Gelir düzeyine göre yapılan karşılaştırmada yüksek gelir düzeyine sahip olanların dijital uçurum puanları alt gelir düzeyine sahip olanlardan yüksek çıkmıştır. Çalışma durumuna göre yapılan karşılaştırmada ise, sayısal yetkinlik puanı en yüksek grup özel sektörde çalışanlar olarak belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectDijital Uçurumen_US
dc.subjectDijital Yeterliken_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmenin dijital uçurum ile başa çıkmadaki etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster