Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Necdet
dc.contributor.authorYolal, Medet
dc.date.accessioned2015-04-29T14:31:03Z
dc.date.available2015-04-29T14:31:03Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2834
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 132858en_US
dc.description.abstractKonaklama endüstrisi artan seyahat hareketleri sonucunda daha karmaşık bir yapıyla gelişimini sürdürmektedir. Otelin bütün gelir merkezlerinde mevcut satışların en çoklanması işletmenin ekonomik yaşantısı için büyük öneme sahiptir. Gün be gün yeni oteller açılmakta ve konaklama sektöründe rekabet büyük ölçülerde artmaktadır. Bu çevrede mücadele edebilmek için, mevcut satışlara yeni rezervasyon, en akılcı oda fiyatından satış, işletme içi yiyecek ve diğer hizmetlerinin satışı şeklinde ilave satışlar geliştirilmelidir. Önbüro satış geliştirmede önemli bir noktadadır ve önbüro yöneticileri önbüro personelinin satış geliştirme ve gerçekleştirilmesi için bir plan geliştirmeli ve uygulamalıdırlar. Bu plan, satış geliştirme alanlarıyla, hedef ve yöntem geliştirme, personel için eğitim programları ve satış geliştirmenin değerlendirilmesi konularına odaklanmalıdır. Oda satışlarının, otel gelirlerine katkısı oldukça yüksektir ; ortalama % 60'ı oda satışlarından gelmektedir. Önbüro konukların en fazla karşılaştıkları, en fazla iletişim içerisinde oldukları bir bölüm olarak oda ve işletme içi satışları artmış ve geliştirme olanağına sahiptir. Otellerde satışların geliştirilmesi, dolaylı artışlar ve herhangi bir aracı kuruluş kullanmadan doğrudan satışlar olarak ikiye ayrılmaktadır Kişisel satış, hediye verme, satış noktası oluşturma, fiyat farklılaştırma gibi teknikler kullanılmaktadır. Bu çalışmada öncelikle konaklama işletmeleri ayrımı incelendikten sonra, satış geliştirmede önemli bir bölüm olan önbüro incelenmiştir. Sonrasında önbüro satışlarında kullanılan yöntem ve tekniklerin ayrıntılı incelenmesi, Sonrasında önbüro satışlarında kullanılan yöntem ve tekniklerin ayrıntılı incelenmesi yapılmış, satış geliştirme ve gelir arttırmada önbüronun mevcut durumunu ortaya koymak amacıyla otellerde yapılan araştırma sonuçları tartışılmış, satış geliştirme etkinliklerinin geliştirilmesi ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖnbüro yönetimien_US
dc.subjectSatış geliştirmeen_US
dc.subjectKonaklama sanayii -- Pazarlamaen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde önbüronun satış geliştirme ve gelir arttırmadaki işlevinin yapısal analizi ve bir alan araştırmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 144 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record