Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Davut
dc.contributor.authorBahçe, A. Sadık
dc.date.accessioned2004-11-22T10:35:08Z
dc.date.available2004-11-22T10:35:08Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2841
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138674en_US
dc.description.abstractGünümüz yönetim anlayışı içerisinde önemli bir unsur olan ''insan'', işletme karlılık, verimlilik ve pazar paylarının artırılmasındaki önemi nedeniyle, üzerinde en çok durulan konulardan biri haline gelmiştir. Bu gelişme, seyahat endüstrisinde de hissedilir boyutlardadır. Yoğun insan ilişkilerine dayanılarak gerçekleştirilen ''Kişisel Satış'ta''da, yine insan ön plandadır. Konunun önce ilgili endüstride, sonra acentalar açısında önemi göz önüne alınarak gerçekleştirilen bu çalışmada, öncelikle seyahat acentacılığı sektöründeki gelişmelere, kullanılan satış artırıcı çabalara ve daha sonrada Kişisel Satış Süreci ile ilgili yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçların genel bir değerlendirilmesine yer verilmiştir. Bu değerlendirmeler sonucunda, seyahat acentalarında yoğun kullanım alanı olan ''Kişisel Satış'' konusunda detaylı araştırmalar yapılmadığı saptanmıştır. Bu boşluğun giderilmesi amacıyla gerçekleştirilen bu ampirik araştırma sonucunda; Seyahat acentalarında satış elemanı olarak, kadınların daha yoğun istihdam edildiği, çalışanların yüksek eğitim düzeyine sahip olduğu, tecrübeli satış elemanı oranının düşük olduğu, sektörde hizmetiçi eğitime yeterince önem verilmediği ve sektörde düşük ücret politikasının hakim olduğuna ilişkin bulgular elde edilmiştir. Ayrıca sektörde, potansiyel tüketicilerin bulunması ve sınıflanması ile yapılması gereken çabaların ciddi bir şekilde ele alınmadığı saptanmıştır. Satış elemanları, genel olarak, ön hazırlık ve satış sonrası izleme aşamalarında başarılı, iletişim ve satış kapatma aşamalarında başarısız oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeyahat acentalarıen_US
dc.subjectSatış personelien_US
dc.subjectSatış geliştirmeen_US
dc.titleSeyahat acentalarında çalışan satış elemanlarının kişisel satış sürecindeki başarılarının Eskişehir yöresi (A) grubu seyahat acentaları örneği ile incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 140 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster