Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Ayşe Sevgi
dc.contributor.authorHatipoğlu, Işıl
dc.date.accessioned2015-04-29T16:23:14Z
dc.date.available2015-04-29T16:23:14Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2845
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 151489en_US
dc.description.abstractGünümüzde otelcilik endüstrisi olgunluk dönemine ulaşmış ve rekabet ciddi bir şekilde artmıştır. Çok sayıda otel işletmecisi geleneksel pazarlama yaklaşımının gelecek için yeterli olmadığını fark etmiştir. Rekabet avantajı yaratabilmek için ürünlerini fiziksel olarak farklılaştırma yoluna giden işletmeler, kısa zamanda bunun son derece maliyetli ve taklit edilebilir olduğunu görmüşlerdir. Bu da 1990'larda otelcilik endüstrisinin dikkatinin ilişkisel pazarlamaya yönelmesine neden olmuştur. Söz konusu nedenlerden dolayı ilişkisel pazarlama yaklaşımı bu tez çalışmasında kapsamlı olarak ele alınmıştır. Bu çerçevede öncelikle, hizmet kavramı ele alınmış, daha sonra birer hizmet işletmesi olan otel işletmelerinde pazarlama kapsamlı olarak incelenmiştir. Daha sonra ilişkisel pazarlama kavramı ve otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama süreci içinde yer alan bütün faaliyetler açıklanmaya çalışılmıştır. Bu açıklamaları desteklemek amacıyla Bağlılık Üçgeni ve Hizmet İlişkileri Modeli örnek olarak verilmiştir. Son olarak Kemer bölgesindeki otel ve tatil köylerindeki İlişkisel pazarlama uygulamaları yapılan anket çalışması ve bu işletmelerin yöneticileriyle kapsamlı görüşmeler gerçekleştirilmek yoluyla ortaya konmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlişkili pazarlamaen_US
dc.subjectKonaklama sanayii -- Pazarlamaen_US
dc.subjectMüşteri ilişkilerien_US
dc.titleOtel işletmelerinde ilişkisel pazarlama ve Kemer Bölgesindeki otel ve tatil köylerinde ilişkisel pazarlama uygulamaları üzerine bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 162 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster