Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTimur, Necdet
dc.contributor.authorGüney, Hatice
dc.date.accessioned2015-04-29T15:23:12Z
dc.date.available2015-04-29T15:23:12Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2856
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164400en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Afyon İl Merkezinde faaliyet gösteren termal otel işletmelerinin pazarlama faaliyetlerini nasıl yürüttükleri ve stratejik pazarlama planlamasından ne ölçüde yararlandıklarını belirlemeye yöneliktir. Stratejik pazarlama planlaması, işletmelerin amaçları ve kapasiteleri ile sürekli değişen pazar koşulları arasında uyum sağlamalarına yardımcı olarak, pazarlama kaynaklarını en etkin şekilde kullanmalarını sağlar. Özellikle termal turizm sektöründe yaşanan gelişmeler dikkate alındığında, üstün nitelik ve nicelikte jeotermal kaynaklara sahip Afyon ilinde faaliyet gösteren termal otel işletmelerinin kendileri için fırsat yaratan unsurları değerlendirmeleri, tehdit unsuru olan çevresel koşulları fırsatlara dönüştürmeleri bu işletmelerin termal pazarda rekabet üstünlüğü sağlamalarına neden olacaktır. Araştırma kapsamında yer alan termal lotel işletmelerinde, stratejik pazarlama planlaması süreci durum analizi, pazarlama amaç ve hedeflerin tespiti, hedef pazar seçimi ve pazarlama karmasının geliştirilmesi olmak üzere dört aşamada incelenmiştir. Stratejik pazarlama planlamasının ilk aşaması olan durum analizinde termal otel işletmelerinin kuvvetli ve zayıf yönleri ile sektördeki fırsat ve tehditlerini ortaya koyan bir "Swot Analizi" uygulanmış, değerlendirmeler işletme analizi, sektör analizi, rakiplerin analizi ve müşteri analizi başlıkları altında ayrıntılı olarak verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOteller, lokantalar, vb. -- Pazarlamaen_US
dc.subjectStratejik pazarlamaen_US
dc.titleTermal otel işletmelerinde stratejik pazarlama planlaması ve Afyon ili'nde bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 171 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster