Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYarcan, Şükrü
dc.contributor.authorSezgin, Erkan
dc.date.accessioned2015-01-05T16:06:30Z
dc.date.available2015-01-05T16:06:30Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2858
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 173067en_US
dc.description.abstractKüreselleşme eğilimi, uluslararası pazarda çalışan turizm şirketlerinin yapılannda değişikliklere neden olmaktadır. Rekabet, pazar payını artırma ve imaj geliştirm çalışmaları farklılaşan küresel pazardaki önemli kavramlar haline gelmiştir. Küreselleşme eğilimi, Avrupa Birliği'ndeki kurumsallaşma sürecini de etkilemiş ve şirketler, Birleşik Devletlere dönüşen büyük pazardaki paylarını artırmak istemişlerdir. Bu amaçla şirketler, yeni pazarlarda yatırımlar yaparak bütünleşmişlerdir. Ayrıca, gelişen bilişim teknolojilerinden ve finansman araçlarından da yararlanarak farklı ülkelerdeki yatırımların tek merkezden denetleyebilmeyi ve riski azaItmayı hedeflemişlerdir. Avrupa turizm endüstrisıne yönelik çalışan ve İncoming pazarı ağırlıklı uzmanlaşan Türk turizm şirketlerinin, Avrupalı şirketlere karşı rekabet stratejilerini yeniden gözden geçirmeleri gerekmektedir. Çalışmada önce, Türk ve Avrupalı şirketlerin kurumsallaşma bütünleşme, bilişim teknolojilerinin kullanımı ve finansal yapılanma alanlarında anket araştırması yoluyla bir karşılaştırması yapılmıştır. Daha sonra elde edilen bulgulardan da yararlanılarak Türk şirketlerin uluslararası pazardaki rekabet güçlerini artırabilmeleri amacıyla bir model önerisi geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm -- Finansen_US
dc.subjectSeyahat acentaları -- Finansen_US
dc.subjectTurizm -- Enformasyon hizmetlerien_US
dc.subjectSeyahat acentaları -- Yönetimen_US
dc.titleBilişim teknolojileri ve finansal yapılanma sürecinde bütünleşmiş Türk tur operatörleri için bir uygulama ve model önerisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 238 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster