Çok katmanlı, sanatçının bir belgeseli olarak anlatımcı resim
Özet
Sanatla ilgili olan her zaman için ilgi çekici ve düşündürücü olmuştur. Bu bağlamda yapılan araştırmalar yazarın sanatsal düşünme pratiklerinin gelişiminde ve uygulanmasında etkilidir. Gerçekçi sanat eserleri, tanıdık bir üslup ve ilgileşim sistemine göre uygulanmış olanlar şeklinde incelenmiştir. Aklın, aydınlanma dönemi boyunca süren etkisi ve yaratıcılık üzerindeki etkisine karşı gelen sanatçının özgürleşmesi konu alınmıştır. Sezgi ile dışavurumun birlikte ele alındığı, sanatçının konusunu belirlediği, duyguların ifadesinde bir araç olarak sanatın var olduğu savunulan ilerleyiş vurgulanmıştır. Konuyla, malzemenin duygusal boyutuyla, soyutlamanın çekiciliğiyle ve bazen de tüm bunları yok etme arzusuyla, üretimin üzerinde durulmuştur. İlerlemenin sürekliliği ve birey olmanın getirdikleri ile toplumsal olanın çatışması durumlarına verilen sanatsal tepkilere ve gelişimlerine değinilmiştir. Tüm bu anlatıların günümüze doğru olan yolculuğu "çok katmanlı, sanatçının bir belgeseli olarak anlatımcı resim" üzerine etkisi açısından incelenmiştir. Yazarın geçmiş deneyimlerinin sanatsal ifade süresine katkısı incelenerek, resim yüzeyinde katmanlaşan zaman, hareket, çizgi ve saydamlık gibi kavramlar üzerinden, imge, görüş ve tekniklerin, değişim ya da tekrarı ile nasıl bir araya geldikleri anlatılmıştır. Katmanların oluşmasında hangi yöntemlerin kullanıldığı ve üretim sürecinin geçmiş ve gelecek arasındaki yolculuğu çok katmanlı, sanatçının bir belgeseli olarak anlatımcı resmin savunusunu oluşturmaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28628Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [23]