Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2025-03-14T13:34:11Z
dc.date.available2025-03-14T13:34:11Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationKılıçaslan, G, Can, H, Çetinkaya, T. (2025). Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenim terki üzerine yapılan çalışmaların bibliyometrik analizi: Scopus örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 11 (1), 62-87.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/29126
dc.description.abstractAçık ve uzaktan öğrenme, erişilebilirlik ve esneklik özellikleriyle eğitim dünyasında devrim yaratmıştır. Buna rağmen, açık ve uzaktan eğitim programlarındaki öğrenim terki oranları geleneksel yüz yüze eğitime kıyasla önemli ölçüde yüksektir. Bu durum, eğitimciler ve kurumlar için önemli bir zorluk teşkil etmektedir. Öğrenim terkine sebep olan faktörleri ele almak, açık ve uzaktan eğitimde öğrenciyi elde tutma ve öğrenen başarısını artırmak için çok önemlidir. Bu bibliyometrik analiz çalışması, açık ve uzaktan öğrenmede öğrenim terki üzerine yürütülen akademik çalışmaların genel bir değerlendirmesini hedeflemektedir. Çalışmada Scopus veri tabanından yararlanılmış, “dropout”, “distance education” ve “open education” kavranları başlık, özet ve anahtar kelimeler bölümüne yazılarak tarama yapılmıştır. Veri tabanında 2014-2024 yılları arasında yayınlanmış 620 dergi makalesi ve konferans bildirisine ulaşılmış ve bibliyometrik veriler, VOSviewer 1.6.20 programı kullanılarak analiz edilip görselleştirilmiştir. Araştırma kapsamında akademik çalışmaların entelektüel manzarasını haritalamak için atıf analizi, ortak yazarlık ağları ve anahtar kelime ortak oluşum analizi dahil olmak üzere kapsamlı bir bibliyometrik göstergeler seti kullanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenim Terkien_US
dc.subjectBibliyometrik Analizen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenim terki üzerine yapılan çalışmaların bibliyometrik analizi: Scopus örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6021-5594en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6943-2096en_US
dc.contributor.authorID0009-0008-3245-5196en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKılıçaslan, Gülden
dc.contributor.institutionauthorCan, Hatice
dc.contributor.institutionauthorÇetinkaya, Tuğba


Bu öğenin dosyaları:

No Thumbnail [100%x250]

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster