Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElnur, Ahmet
dc.contributor.authorKemer, Buket
dc.date.accessioned2025-03-18T12:10:07Z
dc.date.available2025-03-18T12:10:07Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationPalabıyık, U, Elnur, A, Kemer, B, Demirci, M, Çetinkaya, T. (2025). Çevrimiçi öğrenme toplulukları üzerine yapılan araştırma eğilimlerinin görselleştirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 11 (1), 109-133.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/29152
dc.description.abstractÇevrimiçi öğrenme topluluklarının geleneksel öğretim yöntemlerini dönüştürmek, öğrenen deneyimlerini geliştirmek ve etkileşimli öğrenme ortamlarını teşvik etmek suretiyle eğitim ortamlarında devrim yarattığı görülmektedir. Bu araştırmada çevrimiçi öğrenme toplulukları ile ilgili Scopus veri tabanında bulunan çalışmaların bibliyometrik analiz yapılarak görselleştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek için Scopus veri tabanından ulaşılan, 1998-2023 yılları arasında yayımlanmış toplam 646 adet makale, konferans bildirisi ve derleme çalışmalarının bibliyometrik verileri, VOSviewer kullanılarak analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre çalışmalar, 66 farklı ülkeden 1702 araştırmacı tarafından üretilmiştir. En fazla yayın yapan ülkenin ABD, en çok araştırma yapılan yılların 2021 ile 2023, alanyazına en çok katkıda bulunan kurumun Merkez Çin Üniversitesi, en fazla makale yayınlanan derginin International Journal of Web Based Communities ve en fazla bildirinin yayınlandığı konferansın ise Lecture Notes in Computer Science olduğu görülmüştür. Çalışmalarda kullanılan anahtar kelimeler incelendiğinde; çevrimiçi öğrenme toplulukları, öğrenme toplulukları, sosyal bulunurluk, çevrimiçi öğrenme, uygulama toplulukları ve işbirlikçi öğrenme kavramlarının ön plana çıktığı görülmüştür. Araştırmada bibliyometrik teknikler kullanılarak, çevrimiçi öğrenme toplulukları alanının mevcut durumu hakkında değerli bilgiler sağlanması, alanın entelektüel yapısının haritalandırılması ve gelecekteki araştırmalara rehberlik edebilecek boşlukların belirlenmesi amaçlamaktadır. Bu analizin bulguları; çevrimiçi öğrenme topluluklarının gelişim dinamiklerinin daha iyi anlaşılması, aynı zamanda eğitimciler, araştırmacılar ve politika yapıcıların karar verme süreçlerinin daha bilinçli hale getirilmesi açısından yol gösterici nitelik taşımaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevrimiçi Öğrenme Topluluklarıen_US
dc.subjectBibliyometrik Analizen_US
dc.subjectGörselleştirmeen_US
dc.titleÇevrimiçi öğrenme toplulukları üzerine yapılan araştırma eğilimlerinin görselleştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0009-0000-0193-8277en_US
dc.contributor.authorID0009-0006-2059-7619en_US
dc.contributor.authorID0009-0008-3245-5196en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorPalabıyık, Umut
dc.contributor.institutionauthorDemirci, Mehmet
dc.contributor.institutionauthorÇetinkaya, Tuğba


Bu öğenin dosyaları:

No Thumbnail [100%x250]

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster