Sağlık kuruluşları web sitelerinin medikal turizm açısından değerlendirilmesi
Özet
Medikal turizm alanında uzmanlaşmış hastanelerin web sitesi, tıbbi tesislerin tanıtımını yapmak ve teşvik etmek için önemli bir pazarlama kanallarıdır. Medikal turizm alanında hizmet veren hastanelerin web sitelerinin pazarın beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek niteliklere uygun olarak oluşturulması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı ise, Türkiye'de son yıllarda alternatif bir turizm türü olarak gelişmekte olan medikal turizmin Türkiye'deki durumunun irdelenmesi ve hastanelerin web sitelerinin içeriğinin özelliği ve kullanıcı odaklı olması yönünden incelenmesidir. Bu çalışmada en çok tercih edilen hastanelerin web sitelerinin içerikleri Maifredi vd. (2010) tarafından geliştirilen ölçek ile analiz edilmiştir. Ölçek teknik faktörler, hastane bilgileri ve hizmetleri, kabul ve sağlık hizmetleri, interaktif çevrimiçi hizmetler ve dış faaliyetler olmak üzere beş boyut ve 85 sorudan oluşmaktadır. Araştırmada öne çıkan bulgular arasında yabancı dillerde hastanelerin web sitelerine girme oranı, hastanelerin konumları ve iletişim konularında bilgi verme oranı, anlaşmalı kurumların sunulması ve internet üzerinden randevu olanaklarının bulunması oranı yüksek bulunmuş olmasıdır. Ancak hastanelerin, hizmetlerinin ücretleri ve ödeme yöntemleri konusunda bilgi vermedikleri görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/2952
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [105]