dc.contributor.advisor | Özkul, A. Ekrem | |
dc.contributor.author | Erdem, Muharrem | |
dc.date.accessioned | 2014-05-15T14:16:06Z | |
dc.date.available | 2014-05-15T14:16:06Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3003 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 173544 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, bankacılık hizmetiçi eğitim uygulamalarında çevrimiçi eğitim ortamından nasıl yararlanılabileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçla bir model önerisi geliştirilmiştir. Ortaya konan model önerisinde öncelikle modelin yapısı ortaya konmuştur. Modelin yapısı, modelin gereksiniminin ortaya konması, analizinin yapılması, tasarım ve modelin öğelerine ilişkin açıklamaları içermektedir. Daha sonra modelin işleyişi ve maliyet analizi ESBANK'a ilişkin bir örnek olay üzerinde açıklanmıştır. Çalışma, genel tarama modelinde yürütülmüştür. Verilerin toplanması sürecinde belge tarama, uzmanların görüşlerini alma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonucu, bir kurumun (Esbank) çevrimiçi eğitim etkinlikleri gerçekleştirmek için üç yaklaşım benimseyebilecekleri ortaya konmuştur. Bu yaklaşımlardan ilki kendi personelini yetiştirerek, gerekli yazılım ve materyalleri kendisinin hazırlaması sonucu çevrimiçi eğitimi gerçekleştirmektir. İkinci yaklaşım ise kurumun özellikle materyal geliştirme konusunda dışarıdan destek ve hizmet alarak gerçekleştirmeyi içermektedir. Üçüncü yaklaşımda ise kurumun, çevrimiçi eğitim hizmetini dışarıdan almasıdır. Ortaya konan hesaplamalar göstermiştir ki, özellikle ilk iki yaklaşımın maliyeti geleneksel yüzyüze eğitime göre çok daha düşüktür. Üçüncü yaklaşım da, eğer eğitime katılacak personel sayısı arttırılabilir ve bu nedenle hizmetin alınacağı kurumla anlaşılırsa yüzyüze eğitime göre daha az maliyetli olabilir. Sonuç oalrak, tüm koşullarda çevrimiçi eğitimin bankacılık alanında geleneksel yüzyüze eğitime göre daha düşük maliyetli ve kurumlar için daha kazançlı bir uygulama olduğu ileri sürülebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hizmet içi eğitim | en_US |
dc.subject | Hizmet içi eğitim -- Bilgisayar destekli öğretim | en_US |
dc.subject | Banka personeli | en_US |
dc.title | Bankacılık hizmetiçi eğitimi için bir çevrimiçi eğitim tasarımı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIII, 100 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |