Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkul, A. Ekrem
dc.contributor.authorErdem, Muharrem
dc.date.accessioned2014-05-15T14:16:06Z
dc.date.available2014-05-15T14:16:06Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3003
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 173544en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, bankacılık hizmetiçi eğitim uygulamalarında çevrimiçi eğitim ortamından nasıl yararlanılabileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçla bir model önerisi geliştirilmiştir. Ortaya konan model önerisinde öncelikle modelin yapısı ortaya konmuştur. Modelin yapısı, modelin gereksiniminin ortaya konması, analizinin yapılması, tasarım ve modelin öğelerine ilişkin açıklamaları içermektedir. Daha sonra modelin işleyişi ve maliyet analizi ESBANK'a ilişkin bir örnek olay üzerinde açıklanmıştır. Çalışma, genel tarama modelinde yürütülmüştür. Verilerin toplanması sürecinde belge tarama, uzmanların görüşlerini alma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonucu, bir kurumun (Esbank) çevrimiçi eğitim etkinlikleri gerçekleştirmek için üç yaklaşım benimseyebilecekleri ortaya konmuştur. Bu yaklaşımlardan ilki kendi personelini yetiştirerek, gerekli yazılım ve materyalleri kendisinin hazırlaması sonucu çevrimiçi eğitimi gerçekleştirmektir. İkinci yaklaşım ise kurumun özellikle materyal geliştirme konusunda dışarıdan destek ve hizmet alarak gerçekleştirmeyi içermektedir. Üçüncü yaklaşımda ise kurumun, çevrimiçi eğitim hizmetini dışarıdan almasıdır. Ortaya konan hesaplamalar göstermiştir ki, özellikle ilk iki yaklaşımın maliyeti geleneksel yüzyüze eğitime göre çok daha düşüktür. Üçüncü yaklaşım da, eğer eğitime katılacak personel sayısı arttırılabilir ve bu nedenle hizmetin alınacağı kurumla anlaşılırsa yüzyüze eğitime göre daha az maliyetli olabilir. Sonuç oalrak, tüm koşullarda çevrimiçi eğitimin bankacılık alanında geleneksel yüzyüze eğitime göre daha düşük maliyetli ve kurumlar için daha kazançlı bir uygulama olduğu ileri sürülebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet içi eğitimen_US
dc.subjectHizmet içi eğitim -- Bilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectBanka personelien_US
dc.titleBankacılık hizmetiçi eğitimi için bir çevrimiçi eğitim tasarımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 100 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster