dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Önlisans Programım amaç, içerik, öğretim yöntemleri açısından incelemek ve değerlendirmektir. Çalışmanın önemi, konu hakkında ileride yapılacak araştırmalara gerekli verileri sağlamasından kaynaklanmaktadır. Araştırma, 2003-2004 öğretim yılında, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik Önlisans Programı'na kayıt yaptıran 1345 öğrencinin % 25'i olan 337 öğrenciye gönderilen anketlerden elde edilen verilerle gerçekleşmiştir. Anket toplam 9 konu başlığından ve 34 sorudan oluşmaktadır. Bu konu başlıkları, kişisel bilgiler, programa ilişkin sorular, kitapların içeriği, televizyon programları, deneme sınavları, alıştırma yazılımları, akademik danışmanlık, çalışma yöntemi ve sınav değerlendirmesidir. Ankette yer alan sorulara verilen cevapların frekans (f) ve yüzdesi (%) alınmış, yüksek oranda katılım alan yargılar, cinsiyet, yaş ve çalışma durumu açısından değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda, öğrencilerin genel olarak program hakkında olumlu görüşler taşıdığı ortaya çıkmıştır. Sözgelimi öğrenciler genel olarak programın içeriği ve programın en önemli bileşenlerinden biri olan kitapları, televizyon programlarını ve sınavları olumlu olarak nitelendirmişlerdir. Diğer yandan bilgisayar destekli eğitim faaliyetlerinin ve akademik danışmanlık hizmetlerinin çeşitli nedenlerle sıklıkla kullanılmadığı ortaya çıkmıştır. Yayın saatleri nedeniyle televizyon programlarından sıkıntı çeken öğrenci sayısının da çok olduğu görülmüştür. Bilgisayar destekli eğitim faaliyetlerinin daha yaygın olarak duyurulması, sadece eğitim amaçlı bir televizyon kanalında programların tekrarlanarak yayınlanması, akademik danışmanlık faaliyetlerinin yaygınlaştınlması gibi çalışmalar programın etkinliğini artıracak başlıca unsurlar arasında gösterilebilir. | en_US |