Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtaizi, Murat
dc.contributor.authorGümüş, Salih
dc.date.accessioned2016-04-04T16:23:23Z
dc.date.available2016-04-04T16:23:23Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3014
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 450265en_US
dc.description.abstractBu çalışma, çevrimiçi öğrenme ortamlarında verilen ekip ödevlerinin, Öğrenenlerin işbirliği ile çalışarak sorun çözme becerilerinin gelişimine etkilerini ve Öğrenenlerin çevrimiçi ortamda işbirliği ile öğrenmeye karşı tutumlarını araştırmaktır. Araştırmada, genel tarama modeli uygulanmıştır. Verilerin toplanması için uzman görüşlerinden yararlanılarak hazırlanmış 24 maddeden oluşan anket hazırlanmıştır. Anket, Anadolu Üniversitesi İnternete Dayalı Bilgi Yönetimi Önlisans Programında (BYÖLP) ikinci sınıfta okumakta olan öğrencilere çevrimiçi ortamdan uygulanmıştır. Anketin gönderildiği 180 öğrenenden 120 'si geri dönmüş bunlardan lll'inin geçerli olduğu saptanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans dağılımları, yüzdelik hesaplamalar, t testi, Mann Whitney U testi, ANOVA ve Kruskal-Wallis testleri yapılmıştır. Bu araştırma çevrimiçi ortamda öğrenenlerin, çevrimiçi ortamda ekip çalışması ile sorun çözmeye yönelik tutumlarını ortaya koymuştur. Öğrenenler ekip çalışması ile sorun çözmenin yararına inanmakta fakat ekip çalışmasına uyum sağlamakta zorluk çekmektedirler. Çevrimiçi ortamda işbirliği ekipleri ile çalışmak öğrenenlerin, iletişim becerilerini ve sorumluluk duygularını geliştirmiştir. Ekip üyeleri birbirlerine güvenerek çalışmışlardır. Öğrenenlerin ekip çalışmasına karşı kaygıları ve olumsuz tutumları giderildiğinde bireysel çalışma yerine ekip çalışmasını tercih edecekleri söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProbleme dayalı öğrenmeen_US
dc.subjectProblem çözme -- Öğretimen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.titleÇevrimiçi işbirliği ekiplerinde öğrenenlerin sorun çözerek öğrenmeyle ilgili tutum ve görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 105 y. + 1CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster