Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Cengiz Hakan
dc.contributor.authorGöksal, Emel
dc.date.accessioned2016-04-04T16:23:23Z
dc.date.available2016-04-04T16:23:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3017
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 462179en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı, çevrimiçi öğrenenlerin e-posta gönderirken sözsüz iletişim unsurlarını kullanma sıklıktarı ve topluluk olma duyguları arasında etkileşim olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada çevrimiçi öğrenenlerin sözsüz iletişim unsurlarını kullanma sıklıkları öğrenenlerin gönderdikleri e-postaların incelenmesi ile belirlenmiştir. Çevrimiçi öğrenenlerin kendilerini bir topluluğa ait olma duygularını belirlemek amacıyla geçerliliği ve güvenirliliği kanıtlanmış olan Rovai'nin Topluluk Olma Duygusu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda çevrimiçi öğrenenlerin sözsüz iletişim unsurlarını kullanma sıklıklarıyla topluluk olma duyguları arasındaki ilişki belirlenlenmeye çalışılmıştır. Aynca öğrenenlerin demografik özelliklerinin topluluk olma duygularını etkileyip etkilemediği de incelenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrenenlerin e-posta gönderiminde sözsüz iletişim unsurlarından yazılı mesajları, ikonlara göre daha sık kullandıkları görülmüştür. Sözsüz iletişim unsurlarını sık kullanan öğrenenlerin, az kullananlara göre daha yüksek düzeyde topluluk olma duygusuna sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayanarak öğrenenlere, araştırmacılara, uygulayıcılara ve tasanmcılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim -- Bilgisayar ağı kaynaklarıen_US
dc.subjectBilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectÖğrenme psikolojisien_US
dc.titleÇevrimiçi öğrenenlerin sözsüz iletişim unsurlarını kullanma sıklıkları ve topluluk olma duyguları arasındaki etkileşimen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 111 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster