Eğitilebilir geri zekalılar ilkokul Türkçe programının değerlendirilmesi
Özet
İletişim aracı olarak kullandığımız dilin, eğitim etkinliklerinin sürdürülmesinde önemli bir yeri vardır. Çünkü, eğitim etkinliklerinin bir çoğu okuma yazma, anlama, anlatma ve konuşma üzerine kurulur. Okuma-yazma, insanlara yazılı kaynaklardan yararlanma, istek duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade etme yeteneği kazanır. Anlama ve anlatma yeteneğinin gelişmesi ise öğrenmeyi kolaylaştırır. Bu açıdan dil, insanlarla iletişimde bulunma, topluma uyum sağlama, yaşamını kolaylaştıran önemli bir etkendir. "Toplumun yüzde ikisini oluşturan eğitilebilir geri zekalılar, dil gelişimi açısından normallerden gerilik gösterirler. Dil kavramları çok zayıftır. Kısa ve uygunsuz cümlelerle konuşurlar. Kelimeleri açık ve doğru söylemede ve telaffuzda belirgin şekilde gerilik gösterirler. Okumayı öğrenmede çok güçlük çekerler. Dil gelişimi açısından okul öncesi çocuk gelişimi düzeyinde olan eğitilebilir geri zekalı öğrencilerin konuşma bozukluklarının düzeltilmesi, sözcük dağarcığının geliştirilmesi, kendi kendini anlatma yeterliliği kazandırılması, okuduğunu, duyduğunu anlaması, okuma-yazma öğrenmeleri açısından Türkçe Programı ayrı bir önem taşımaktadır. Çünkü, bütün bu becerilerin kazandırılması, eğitilebilir geri zekalıların yaşamlarına anlam kazındıracak ve kendi kendilerine yeterli duruma getirecektir. Bu nedenle, eğitilebilir geri zekalıların dil gelişimine yönelik eğitim çabaları ve bu çabaların değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Araştırma sonuçlarının, program geliştirme çabaları yapanlara, alt özel sınıflarda eğitilebilir geri zekalılarla eğitim öğretim yapan öğretmenlere, buralarda öğrenim gören öğrencilere yarar sağlayacağı umulmaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3168
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]