Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorHakan, Ayhan
dc.contributor.authorDereli, Fatma
dc.date.accessioned2015-06-29T12:00:58Z
dc.date.available2015-06-29T12:00:58Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3168
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6659en_US
dc.description.abstractİletişim aracı olarak kullandığımız dilin, eğitim etkinliklerinin sürdürülmesinde önemli bir yeri vardır. Çünkü, eğitim etkinliklerinin bir çoğu okuma yazma, anlama, anlatma ve konuşma üzerine kurulur. Okuma-yazma, insanlara yazılı kaynaklardan yararlanma, istek duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade etme yeteneği kazanır. Anlama ve anlatma yeteneğinin gelişmesi ise öğrenmeyi kolaylaştırır. Bu açıdan dil, insanlarla iletişimde bulunma, topluma uyum sağlama, yaşamını kolaylaştıran önemli bir etkendir. "Toplumun yüzde ikisini oluşturan eğitilebilir geri zekalılar, dil gelişimi açısından normallerden gerilik gösterirler. Dil kavramları çok zayıftır. Kısa ve uygunsuz cümlelerle konuşurlar. Kelimeleri açık ve doğru söylemede ve telaffuzda belirgin şekilde gerilik gösterirler. Okumayı öğrenmede çok güçlük çekerler. Dil gelişimi açısından okul öncesi çocuk gelişimi düzeyinde olan eğitilebilir geri zekalı öğrencilerin konuşma bozukluklarının düzeltilmesi, sözcük dağarcığının geliştirilmesi, kendi kendini anlatma yeterliliği kazandırılması, okuduğunu, duyduğunu anlaması, okuma-yazma öğrenmeleri açısından Türkçe Programı ayrı bir önem taşımaktadır. Çünkü, bütün bu becerilerin kazandırılması, eğitilebilir geri zekalıların yaşamlarına anlam kazındıracak ve kendi kendilerine yeterli duruma getirecektir. Bu nedenle, eğitilebilir geri zekalıların dil gelişimine yönelik eğitim çabaları ve bu çabaların değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Araştırma sonuçlarının, program geliştirme çabaları yapanlara, alt özel sınıflarda eğitilebilir geri zekalılarla eğitim öğretim yapan öğretmenlere, buralarda öğrenim gören öğrencilere yarar sağlayacağı umulmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklaren_US
dc.subjectÖğretimen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectTürk dilien_US
dc.titleEğitilebilir geri zekalılar ilkokul Türkçe programının değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 96 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record