Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇilenti, Kamuran
dc.contributor.authorKurubacak, Gülsün
dc.date.accessioned2014-05-26T17:45:32Z
dc.date.available2014-05-26T17:45:32Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3173
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6851en_US
dc.description.abstractBu araştırma tepegöz saydamlarıyla döner levhanın öğrenmedeki etkililiğinarasında herhangi bir farkın olup olmadığını ortaya koymak amacıyla düzenlenmiştir. Deneysel çalışmaya Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümünde okuyan; 23'ü kontrol, 22'si I. deney, 20'si de II. deney grubunda olmak üzere; toplam 65 üçüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere yazı tahtası kullanılarak öğretim yapılırken; deney gruplarından birinçisine tepegöz saydamları ile, ikincisine ise döner levha ile öğretim yapılmıştır. Eğitim Teknolojisi dersi ''Projeksiyon Sistemleri'' konusu öğretimi yapılacak konu olarak seçilmiştir. Ünitenin öğretimine geçilmeden önce her üç gruba da öntest verilmiştir. Daha sonra iki ders saati (90 dk.) boyunca konuyla ilgili öğretim yapılmış ve süre bitiminde gruplara hemen bir sontest verilmiştir. Gruplara uygulanan farklı araç ve yöntemlerin arasında, öğrenme sürecindeki etkililik açısından, herhangi bir farklılığın olup olmadığınıortaya koymak amacıyla; grupların öntest-sontest sınavından aldıkları puanları kovaryans analizi tekniğiyle ilişkilendirilmiştir. Yapılan istatiksel işlemler sonucunda gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Sözü edilen bu farklılığın hangi gruptan/gruplardan kaynaklandığını bulmak için de Tukey analiz tekniğiyle gruplar arasında ikili karşılaştırmalar yapılmıştır. Varılan sonuçlar ise şunlardır: I) Tepegöz saydamlarıyla öğretim gören grup arasında; I. grup lehine anlamlı fark bulunmuştur; II) Döner levha ile öğretim gören grupla, tebeşir tahtasıyla öğretim gören grup arasında; döner levha lehine anlamlı fark bulunmuştur; (III) Tepegöz saydamlarıyla öğrenim gören grupla, döner levha ile öğretim gören grup arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim -- Aygıt ve gereçleren_US
dc.subjectTepegöz saydamlarıen_US
dc.subjectDöner levhalaren_US
dc.titleTepegöz saydamları ile döner levhanın öğrenmedeki etkililiği : uygulamalı bir karşılaştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 121 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster