İşitme engelli öğrencilere programlı öğretim yöntemiyle matematik öğretimi
Özet
Araştırmanın bu bölümünde, önceki bölümlerin özeti, araştırma bulgularına dayalı olarak ulaşılan yargı ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilere matematik öğretiminin programlı öğretim yöntemiyle gerçekleşip gerçekleşmiyeceğini saptamaktır. Bu genel amaca bağlı olarak, farklı eğitim ortamlarında öğretim gören Sağırlar Okulu ve İÇEM'de bulunan öğrencilerin, matematik öğrenimlerinde programlı öğretim yönteminden yararlanma düzeyleri arasında fark olup olmayacağı belirlenmek istenmiştir. Ayrıca programlı öğretim yönteminin tanıtılması, uygulamalarda başarılı sonuçlar alınabilmesi için ne gibi çalışmalara, düzenlemelere gereksinim duyulacağı gözlenmek istenmiştir. Bu araştırmada grupların başarılarını değerlendirmede kullanılan araçların geçerliliği ve güvenirliği olduğu varsayılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, denek sayısı, sunulan içerik, kullanılan programlı materyal, değerlendirme süreci ve zaman bakımından belli sınırlılıklara bağlı bulunmaktadır. Aynı zamanda bir önlem olarak araştırmada sıkça geçen terimler, farklı anlam ve değişik yorumlara neden olmaması için ''Tanımlar'' başlığı altında açıklanmıştır. Araştırma kapsamında Sağırlar Okulundan 17, ve İÇEM'den 8 öğrenci olmak üzere toplam 25 öğrenci bulunmaktadır. Programlı materyal geliştirilmesi hazırlık, yazma ve deneme olarak üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Hazırlık aşamasında ilk olarak programlanacak konunun seçimi yapılmış, konuya ilişkin amaçlar, ön ve son testler hazırlanmış, işlenecek konunun içerik analizi yapılmıştır. Hazırlık aşamasındadaki bu çalışmalar yapıldıktan sonra, programlı materyalin doğrusal programlama modeline göre yazımına başlanmıştır. Konuya ilişkin materyal, taslak olarak hazırlandıktan sonra öğrenci grubundan alınan öğrenciler üzerinde deneme yapılmıştır. Bu denemede öğrencilerden elde edilen verilere göre taslak materyale son biçim verilmiş ve çoğaltılmıştır. Araştırmada programlı materyali hazırlarken 1988-1989 ders yılında izlenen Ortaokul 2. sınıf matematik ders kitabından yararlanılmıştır. Hazırlanan programlı materyal 99 maddeden oluşmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3201
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]