Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHızal, Alişan
dc.contributor.authorŞen, Turgut
dc.date.accessioned2015-07-01T15:07:45Z
dc.date.available2015-07-01T15:07:45Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3201
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6853en_US
dc.description.abstractAraştırmanın bu bölümünde, önceki bölümlerin özeti, araştırma bulgularına dayalı olarak ulaşılan yargı ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilere matematik öğretiminin programlı öğretim yöntemiyle gerçekleşip gerçekleşmiyeceğini saptamaktır. Bu genel amaca bağlı olarak, farklı eğitim ortamlarında öğretim gören Sağırlar Okulu ve İÇEM'de bulunan öğrencilerin, matematik öğrenimlerinde programlı öğretim yönteminden yararlanma düzeyleri arasında fark olup olmayacağı belirlenmek istenmiştir. Ayrıca programlı öğretim yönteminin tanıtılması, uygulamalarda başarılı sonuçlar alınabilmesi için ne gibi çalışmalara, düzenlemelere gereksinim duyulacağı gözlenmek istenmiştir. Bu araştırmada grupların başarılarını değerlendirmede kullanılan araçların geçerliliği ve güvenirliği olduğu varsayılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, denek sayısı, sunulan içerik, kullanılan programlı materyal, değerlendirme süreci ve zaman bakımından belli sınırlılıklara bağlı bulunmaktadır. Aynı zamanda bir önlem olarak araştırmada sıkça geçen terimler, farklı anlam ve değişik yorumlara neden olmaması için ''Tanımlar'' başlığı altında açıklanmıştır. Araştırma kapsamında Sağırlar Okulundan 17, ve İÇEM'den 8 öğrenci olmak üzere toplam 25 öğrenci bulunmaktadır. Programlı materyal geliştirilmesi hazırlık, yazma ve deneme olarak üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Hazırlık aşamasında ilk olarak programlanacak konunun seçimi yapılmış, konuya ilişkin amaçlar, ön ve son testler hazırlanmış, işlenecek konunun içerik analizi yapılmıştır. Hazırlık aşamasındadaki bu çalışmalar yapıldıktan sonra, programlı materyalin doğrusal programlama modeline göre yazımına başlanmıştır. Konuya ilişkin materyal, taslak olarak hazırlandıktan sonra öğrenci grubundan alınan öğrenciler üzerinde deneme yapılmıştır. Bu denemede öğrencilerden elde edilen verilere göre taslak materyale son biçim verilmiş ve çoğaltılmıştır. Araştırmada programlı materyali hazırlarken 1988-1989 ders yılında izlenen Ortaokul 2. sınıf matematik ders kitabından yararlanılmıştır. Hazırlanan programlı materyal 99 maddeden oluşmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşitme özürlü çocuklaren_US
dc.subjectÖğretimen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectProgramlı öğretimen_US
dc.titleİşitme engelli öğrencilere programlı öğretim yöntemiyle matematik öğretimien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageV, 133 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster