Yabancı dil eğitiminde konuşma becerisinin geliştirilmesinde mikroöğretim yönteminin etkililiği
Özet
Bu araştırmada, yabancı dil eğitiminde söyleyiş becerisinin kazandırılmasında geleneksel öğretim yöntemi ile mikroöğretim yönteminden hangisinin öğrenci başarısı bakımından daha etkili olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, 1993-1994 Öğretim Yılı'nda, örnekleme alınan Süleyman Çakır Lisesi I-K sınıfındaki 40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir ve İngilizce I Programı ile sınırlıdır. Bu çalışma gerçek deneme modellerinden olan Solomon Dört Grup Modeli'ne göre desenlenmiştir. Verilerin toplanmasında, denkleştirme anketi, değerlendirme formu, öntest ve sontest olarak kullanılan söyleşi becerisi testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t testi ile varyans analizinden yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi .05 alınmıştır. Verilerin çözümlenmesi ile ''liselerde yabancı dil eğitiminde söyleyiş becerisinin kazandırılmasında mikroöğretim yönteminin geleneksel yöntemden daha etkili olduğu'' sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında ''Ortaöğretim düzeyinde yabancı dil eğitiminde söyleyiş becerisinin kazandırılmasında mikroöğretim yömteminden yararlanılabilir'' önerisi getirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3220
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]