Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzer, Bekir
dc.contributor.authorOtluca, Muhittin
dc.date.accessioned2014-06-13T11:49:35Z
dc.date.available2014-06-13T11:49:35Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3229
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118466en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, demokratik eğitim ilkelerinin 1968 İlkokul Programına ne ölçüde yansıdığını ve ilkokullarda yeterince uygulanmadığı saptamaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için ilkokul programı bütün boyutlarıyla (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreci, ders dışı etkinlikler, değerlendirme) irdelenmiş ve öğretmenlerin bu ilkeleri sınıfta uygulama düzeyleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin demokratik tutumlarında cinsiyet, ünvan ve mesleki kıdemlerinin ne ölçüde etkili olduğu araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür taraması yapılarak ve uzman kanısı alınarak hazırlanan demokratik tutum ölçeğine faktör analizi uygulanmıştır. Ölçeğin güvenirliği test edilerek evrendeki tüm ilkokullarda çalışan 135 öğretmene uygulanmıştır. Demokratik tutum ölçeği aracılığı ile elde edilen veriler frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, varyans analizi ve t-testi teknikleriyle çözümlenmiştir. Demokratik eğitim ilkelerinin programın bütün boyutlarında yer aldığı ve öğretmenlerin bu ilkeleri uygulamada benzeşim içinde oldukları gözlenmiştir. Yapılan karşılaştırmalarda öğretmenlerin demokratik tutumlarında cinsiyet, ünvan ve hizmet yılı değişkenleri yönünden bir farklılaşma görülmemiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim -- Müfredat programlarıen_US
dc.titleDemokratik eğitim ilkelerinin 1968 ilkokul programına yansımasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpagexi, 75 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster