Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAğaoğlu, Esmahan
dc.contributor.authorKaracan, Fadime
dc.date.accessioned2004-05-20T16:48:29Z
dc.date.available2004-05-20T16:48:29Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3254
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 156029en_US
dc.description.abstractOkul değişkeninin en önemli öğesi öğretmenlerdir. Çünkü etkili bir sınıf yönetimi için, gerekli olan eğitim süreçlerinin düzenlenmesinden ve yürütülmesinden öğretmenler sorumludur. İyi bir sınıf yönetimi için, öğretmenlerden öğretim sürecini planlamaları, planlama doğrultusunda uygulamaları ve değerlendirmeleri beklenir. Öğretmenlerin, öğretim sürecini yönetme yeterliği, eğitim sisteminin kalitesini de büyük oranda etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetiminin bir boyutu olan öğretim sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmen görüşleri ile bu görüşlerin mesleki kıdem ve mezun olan öğretim kurumuna göre değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, Eskişehir il merkezi ilköğretim okullarında çalışan 1017 öğretmen ile Eskişehir, Afyon, Bilecik, Kütahya ve Konya illerinde görev yapan 140 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Toplanan verilerin, bilgisayar ortamında "SPSS 7.0 for Windows" paket programı ile istatistik çözümlemeleri yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve x² kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin öğretim sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerinde, müfettişlerin görüşleri ile öğretmenlerin kendileri hakkındaki görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf yönetimi -- Türkiyeen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Değerlendirmeen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin bir boyutu olan öğretim sürecindeki etkinliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage[XII], 109 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster