Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSağlam, Mustafa
dc.contributor.authorYünlü, Figen
dc.date.accessioned2004-05-20T16:51:07Z
dc.date.available2004-05-20T16:51:07Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3276
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164430en_US
dc.description.abstractMüzik dersi, ilköğretim çağındaki çocukların bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıklannı geliştirmede etkili bir rol oynar. Müzik dersi ilköğretim okullarının birinci ve ikinci devresinde (1-3. sınıflar ve 4-5. sınıflar) genellikle sınıf öğretmenleri tarafından yürütülmektedir. Yapılan çeşitli araştırmalar ilköğretimde etkili bir müzik eğitimi gerçekleştirilemediğini göstermektedir. Bunun da temel nedeni olarak, sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimi konusunda yeterli bilgi ve becerilere sahip olmadıkları, bu durum sonucunda da sınıf öğretmenlerinin Müzik dersini yürütürken çeşitli güçlüklerle karşılaştıkları söylenebilir. Sınıf öğretmenlerinin bu güçlüklerini gidermek için öncelikle bu güçlüklerinin neler olduğunun ve bu güçlüklerin giderilmesine dönük eğitim gereksinmelerinin belirlenmesi gereklidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin Müzik dersinde karşılaştıkları güçlüklerin ve bunlara dayalı olarak müzik dersiyle ilgili eğitimi gereksinmelerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki 40 ilköğretim okulunda görev yapan 519 sınıf öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yapılan araştırmanın verileri, sınıf öğretmenlerine uygulanan anketle toplanmıştır. Toplam 65 maddeden oluşan anketle, sınıf öğretmenlerinin Müzik dersine ilişkin genel görüşleri alınmış, Müzik dersinin içeriğini oluşturan konularda, Müzik ersi öğretim sürecinde ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesinde karşılaştıkları güçlükler ortaya konmuştur. Bu güçlüklerle ilgili verilere dayalı olarak sınıf Öğretmenlerinin eğitim gereksinmeleri saptanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) bilgisayar programından yararlanılmıştır. İstatistiksel teknik olarak sayı ve yüzdeler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin Müzik dersinin önemi, işlevi, kapsamı, öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, uygulanması ve öğrenci başanlarının değerlendirilmesi konularında önemli güçlüklerinin olduğu ve bu güçlüklere dayalı eğitim gereksinmeleri ortaya konulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik -- Öğretim -- Çocuklaren_US
dc.titleİlköğretim okullarında sınıf öğretmenlerinin müzik derslerine ilişkin eğitim gereksinmelerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 90 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster