Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAğaoğlu, Esmahan
dc.contributor.authorAltınkurt, Yahya
dc.date.accessioned2004-05-20T16:53:45Z
dc.date.available2004-05-20T16:53:45Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3299
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 168852en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Endüstri Meslek Liselerinde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi çerçevesinde iletişim özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2002-2003 eğitim-öğretim yılı Bahar Döneminde Eskişehir il merkezinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 7 Endüstri Meslek Lisesinde görev yapan 563 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma evreninin %65,3'ünden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Araştırmada Endüstri Meslek Liselerinde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi çerçevesinde iletişim özelliklerinin belirlenmesi amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan "İletişim Anketi" kullanılmıştır. Öğretmenlerin kişisel özelliklerini ve iletişim özelliklerini belirlemeye yönelik maddelerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Endüstri Meslek Liselerinde çalışan meslek dersi ve kültür dersi öğretmenlerinin iletişim özellikleri hakkındaki görüşlerinin farklılık gösterip göstermediğinin belirlemesinde kay kare (X²) istatistik testinden yararlanılmıştır. Endüstri Meslek Liselerinde öğretmenlerin iletişim özellikleri hakkındaki görüşlerinin; cinsiyet, hizmet süresi, eğitim düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla ikili küme karşılaştırmalarında "Bağımsız Gruplar Arası t Testi", ikiden fazla küme karşılaştırılmasında ise "Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)" istatistik tekniği kullanılmıştır. Varyans analizi sonunda "F testi" istatistiğinin anlamlı olduğu durumlarda "LSD (Fisher's Least Significant Difference) Testi" uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemelerinde, anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırma ile ilgili tüm istatistiksel çözümlemelerde "SPSS 10.0 for Windows" paket programından yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin genel iletişim, etkili ileti gönderme, etkili dinleme ve etkili dönüt sağlama özelliklerini belirleyen maddelerin çoğunluğunu sağladığı görüşünde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin iletişim özelliklerinin, eğitim durumlarına göre değişmediği; cinsiyete, hizmet sürelerine ve branşlarına göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectÖğrenci-öğretmen ilişkilerien_US
dc.titleEndüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi çerçevesinde iletişim özelliklerinin belirlenmesi : (Eskişehir ili)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVI, 197 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster