Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAğaoğlu, Esmahan
dc.contributor.authorGüngör, Akın Özgüven
dc.date.accessioned2004-12-24T10:34:21Z
dc.date.available2004-12-24T10:34:21Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3312
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195508en_US
dc.description.abstractEğitim öğretim faaliyetlerinin daha verimli hale gelmesinde ve eğitim öğretim problemlerinin çözümünde öğretmenlerin birçok yönden yardıma ihtiyaçları vardır. Çağdaş eğitim anlayışında öğretmene bu yardımı denetmenlerin sağlaması temel bir prensip olarak kabul edilmektedir. Çağdaş eğitimde denetmenden beklenen başlıca görev, okuldaki eğitim öğretim çalışmalarının daha verimli olabilmesi için eğitim öğretim faaliyetlerinde öğretmene yardımcı ve rehber olmaktır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müfettişIerinin rehberlik ve işbaşında yetiştirme görevlerini gerçekleştirme düzeyleri ve alınması gereken önlemlere ilişkin ilköğretim müfettişlerinin görüşleri ile bu görüşlerin yaş, mezun olunan öğretim kurumu, Milli Eğitim Bakanlığındaki toplam hizmet süresi ve ilköğretim müfettişliğindeki toplam hizmet süresine göre değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler anket yoluyla toplanmıştır. Çalışma evrenini Eskişehir, Kütahya ve Bilecik illerinde görev yapan 71 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde F testi, Tukey testi ve Varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul denetimien_US
dc.subjectEğitim değerlendirmesien_US
dc.titleİlköğretim müfettişlerinin rehberlik ve işbaşında yetiştirme görevlerini gerçekleştirme düzeyleri ve alınması gereken önlemlere ilişkin görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage147 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster