Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAğaoğlu, Esmahan
dc.contributor.authorKılıçalp, Ayla
dc.date.accessioned2004-12-24T10:47:33Z
dc.date.available2004-12-24T10:47:33Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3327
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195823en_US
dc.description.abstractSosyal bir sistem olan eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin işlerine ilişkin tutumları okulun amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli rol oynar. Öğretmenlerin rolünü etkili olarak uygulayabilmesi için öncelikle öğretmenlerin iş doyumlarının belirlenmesi ve buna yönelik tüm önlemlerin alınması ve düzenlemelerin yapılması gerekir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan sınıf ve branş öğretmenlerinin iş doyumlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Eskişehir il merkezinde bulunan 14 ilköğretim kurumunda görevli, 316 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Tarama türünde desenlenen bu araştırmada veriler, araştırma için geliştirilmiş "İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin İş Doyum Düzeylerini Belirleme Anketi"nin uygulanması ile toplanmıştır. Araştırmanın amacına dönük soruları yanıtlamak üzere toplanan verilerin çözümlemesinde frekans ve yüzde, standart sapma, "t" testi ile ve tek yönlü varyans analizi testinden yararlanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerde "SPPS 1 O.O for Windows" paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin iş doyumları "orta" düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlerin iş doyum düzeylerini etkileyen etmenler incelenmiştir. Buna göre öğretmenlerin en yüksek iş doyum düzeyi "işin niteliği" boyutunda; en düşük iş doyum düzeyi ise "ücret" boyutunda ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin mezuniyet ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bulgulara dayalı olarak, öğretmenlerin iş doyumlarını etkileyen etmenlerin iyileştirilmesi, iş doyumlarının yükseltilmesi için gerekli önlemlerin alınması ve düzenlemelerin yapılması önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivasyon, Eğitimdeen_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectÖğretmenler -- Değerlendirmeen_US
dc.titleİlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi : (Eskişehir ili örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 97 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster