MLİO'larda 6., 7. ve 8. sınıflarda görev yapan alan öğretmenlerinin küçük grupla öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama durumları
Özet
Bir çok gelişmiş ülkede okulun performansını artırmaya yönelik olarak eğitim sisteminde yeniliklere gidilmiştir. Bu yenilikler kapsamında çok sayıda okul geliştirme projesi ortaya çıkmıştır. Okul geliştirme, okulun sorunlarını bir bütün olarak elealan ve çözmeyi hedefleyen bir süreçtir. Bu süreç içinde, okulun öğrencilerine daha nitelikli bir eğitim vermesi ve öğrenci başarısının artırılması amaçlanmaktadır. Türkiye'de 1990'lı yıllarda, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi kapsamında Müfredat Laboratuvar Okulu Modeli uygulamaya konulmuştur. Müfredat laboratuvar okulları, geliştirilen öğretim programlarının, yeni öğretim ve yönetim yaklaşımlarının sistemin tümüne yaygınlaştırılmasından önce deneneceği ve teknolojik gelişmelerin eğitime yansıtılacağı okullardır. Bu okullarda görev yapan öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecinde çeşitli teknolojilerin kullanımında yetkin olmaları ve öğrenci merkezli eğitimi gerçekleştirmeleri öngörülmüştür. Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımının yaşama geçirilmesindeki önemli etkinliklerden biri de küçük grupla öğretim yöntem ve teknikleridir. Bu yöntem ve tekniklerin başlıcaları problem çözme, rol oynama, vızıltı grupları, akvaryum, benzetim, beyin fırtınası, işbirliğine dayalı öğrenme ve eğitsel oyunlardır. Bu araştırmanın amacı, müfredat laboratuvar ilköğretim okullarının ikinci kademesinde görev yapan alan öğretmenlerinin küçük grupla öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama durumlarını belirlemektir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3353
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]