Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSelvi, Kıymet
dc.contributor.authorİlhan, Birgül
dc.date.accessioned2015-10-13T05:17:59Z
dc.date.available2015-10-13T05:17:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3353
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 342693en_US
dc.description.abstractBir çok gelişmiş ülkede okulun performansını artırmaya yönelik olarak eğitim sisteminde yeniliklere gidilmiştir. Bu yenilikler kapsamında çok sayıda okul geliştirme projesi ortaya çıkmıştır. Okul geliştirme, okulun sorunlarını bir bütün olarak elealan ve çözmeyi hedefleyen bir süreçtir. Bu süreç içinde, okulun öğrencilerine daha nitelikli bir eğitim vermesi ve öğrenci başarısının artırılması amaçlanmaktadır. Türkiye'de 1990'lı yıllarda, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi kapsamında Müfredat Laboratuvar Okulu Modeli uygulamaya konulmuştur. Müfredat laboratuvar okulları, geliştirilen öğretim programlarının, yeni öğretim ve yönetim yaklaşımlarının sistemin tümüne yaygınlaştırılmasından önce deneneceği ve teknolojik gelişmelerin eğitime yansıtılacağı okullardır. Bu okullarda görev yapan öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecinde çeşitli teknolojilerin kullanımında yetkin olmaları ve öğrenci merkezli eğitimi gerçekleştirmeleri öngörülmüştür. Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımının yaşama geçirilmesindeki önemli etkinliklerden biri de küçük grupla öğretim yöntem ve teknikleridir. Bu yöntem ve tekniklerin başlıcaları problem çözme, rol oynama, vızıltı grupları, akvaryum, benzetim, beyin fırtınası, işbirliğine dayalı öğrenme ve eğitsel oyunlardır. Bu araştırmanın amacı, müfredat laboratuvar ilköğretim okullarının ikinci kademesinde görev yapan alan öğretmenlerinin küçük grupla öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama durumlarını belirlemektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme teknikleri -- Öğretim (İlk)en_US
dc.subjectÖğretimde grup yönetimien_US
dc.titleMLİO'larda 6., 7. ve 8. sınıflarda görev yapan alan öğretmenlerinin küçük grupla öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama durumlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 101 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster