Başlık için Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi listeleme
Toplam kayıt 1050, listelenen: 542-561
-
MacDonald Silahsızlanma Tasarısı’nın (1933) Türk İngiliz ilişkilerine etkisi: Türkiye’nin Avrupalılığı ve boğazlar meselesi
(Anadolu Üniversitesi, 2023)İngiltere’nin 1933 yılında Cenevre Silahsızlanma Konferansı’na sunduğu ve dönemin Başbakanı James Ramsay MacDonald’ın adıyla anılan tasarı, iki savaş arası dönemde ortaya çıkan önemli silahsızlanma projelerinden biridir. ... -
Mahalli idarelerce yürütülen hizmetlere ilişkin şikâyetlerin incelenmesi ve yerel yönetimler kamu denetçisinin gerekliliği
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Kamu denetçiliği, kurumsal olarak ilk kez İsveç’te uygulanmaya başlanmıştır. Kamusal nitelikteki hizmetlerin sunumu sırasında bir takım bürokratik eylemlerin bulunması, onların denetlenmesini ve bu denetimi yerine getirecek ... -
Malatya Arkeoloji Müzesi’nde Bulunan Bizans Anonim Follisleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)2008 Yılı Ağustos ayında Malatya Arkeoloji Müzesi’ nde gerçekleştirilen çalışmada, 1970–2006 yılları arasında envantere kaydedilmiş 895 adet Bizans sikkesi tespit edilmiştir. Sikkelerin 464’ ü anonim follis’dir. Dönem ... -
Mali Başarısızlığın Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlerle Belirlenmesi: Tekstil Sektörü Örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Çalışmanın amacı, mali başarısızlık riski olan işletmeleri saptayacak model geliştirmektir. Mali başarısızlıktan kasıt, işletmenin ilgilenilen dönemi zararla kapatmasıdır. Tekstil sektörü, Türkiye ekonomisinin lokomotif ... -
Mali İstikrarın Kamusal Niteliği Ve Mali Piyasa Başarısızlıkları
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bir ekonomi ancak, istikrar ortamında yüksek etkinlikle çalışabilir. istikrar, ekonomide kaynakların etkin dağılımına olanak sağlayarak sosyal refahın artmasında kritik bir rol oynar. Mali küreselleşme ve özellikle de kısa ... -
Mali Oranlar Aracılığıyla Finansal Kırılganlığın Tekstil Sektöründeki Etkilerinin Analizi: 1992-2003 Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Ülkemizde 1990 lı yılların başından itibaren yaşanan kriz ve şoklar tekstil sektörü üzerinde çeşitli etkilere yol açmıştır. Krizlerin yapılarının farklı olmasından dolayı gerek bir bütün olarak ekonomiler gerekse bunun ... -
Maliye politikasında amaç araç uyumu: Ücret vergileri ve artan oranlı tarife uygulaması açısından bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Kamu sektörü ekonomi politikaları aracılığıyla farklı hedeflere ulaşmayı amaçlayabilir. Bu çerçevede hedeflere uyumlu mali politika araçlarının kullanılması gereklidir. Bu mali politika araçlarından biride ücret vergileridir. ... -
Maliyetli sinyalizasyon teorisi bağlamında pazarlama iletişimi kampanyaları ve kitle iletişim araçları
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Aslen 1975 yılında Zahavi tarafından ortaya konulan “Handikap İlkesi”ne dayanan “Maliyetli Sinyalizasyon Teorisi” günümüzde gerek hayvan davranışını gerekse insan davranışını açıklamakta yararlanılan bir teoridir. İletişim ... -
Maneviyat maddeye karşı: Birinci İnönü Zaferi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Birinci İnönü zaferi, Yunan ordusunun direncine vurduğu darbe ve Türk toplumunun ve cephedeki birliklerin morallerini yükseltmesi noktasında çok önemlidir. Bağlantılı olarak da Millî Mücadele’nin başarılacağına olan inancı ... -
Marina İşletmeciliğinde İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Tekrar Satın Alma Niyeti, Tavsiye Etme Niyeti ve Memnuniyet Üzerindeki Etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Marina işletmeleri deniz turizm alanında faaliyet gösteren hizmet işletmeleridir. Son yıllarda ülkemizde marinacılık alanında meydana gelen gelişmeler, marina sayılarının ve bağlama kapasitelerinin artışı, işletmeler ... -
Marka Değeri Bileşeni Olarak Marka Bağımlılığı: Kolalı İçecekler Üzerine Bir Araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Marka değeri; marka bağımlılığı, marka adının bilinirliği, algılanan kalite ve marka çağrışımları gibi çok sayıda etkenden etkilenmektedir. Bu etkenlerden marka bağımlılığı, marka değerinin önemli bir bileşenidir. Bu ... -
Marka deneyimi ve tekrar satın alma niyeti arasındaki ilişkide müşteri tatmininin rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Artan rekabet sebebiyle, işletmeler müşterilerini ellerinde tutma konusuna daha fazla odaklanma eğilimindedir. Tüketicilerin değişen doğası, daha uzun ilişkiler için daha fazla çaba harcanmasını gerektirmektedir. İşletmeler ... -
Marka Farkındalığı Oluşturmada Sponsorluk ve Rolü: Eskişehir Sinema Günleri’ne Yönelik Bir Değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sponsorluk, kuruluşlar ve markaların pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlarını gerçekleştirmek için yoğun olarak kullandıkları bir pazarlama iletişim aracıdır. Günümüzde birçok alanda gerçekleştirilen sponsorluğun kuruluş ... -
Marka Mirası Kavramı ve Hizmetlerde Marka Mirasına Yönelik Bir Ölçek Değerlendirmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Günümüzün yoğun rekabet ortamında kurumsal marka kimliğinin bir boyutu olarak marka mirası, işletmeler için oldukça önemli hale gelmektedir. Özellikle tüketici tercihlerinin, işletmelerin başarısı ve rekabet ... -
Markaların “İşlevsel, Sembolik ve Deneyimsel” Yararlarına İlişkin Tüketici Değerlendirmelerinin İncelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, tüketicilerin değerlendirmeleri açısından ürün ve markaların işlevsel, sembolik ve deneyimsel yarar boyutlarının farklılaşıp-farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Aksaray Üniversitesi’ ndeki ... -
Marketing communication strategies for distance learning
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Education is now a global product with institutions worldwide competing for students and finding ever more creative ways to satisfy student needs and preferences. Highly developed and competitive organization in the ... -
Materyalizmin moda giyim ilgilenimine etkisi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Son yıllarda moda giyime yönelik televizyon programlarının, sosyal medya paylaşımlarının ve moda ikonlarının artması üzerine bu tür konulara olan eğilimin materyalistik değerler ile ilişkisi tartışılmaya başlamıştır. Bu ... -
The meaning of human resource management for hr managers: A metaphor analysis
(Anadolu Üniversitesi, 2017)In this study, it is aimed to determine how HR managers conceptualize HRM through metaphors in Turkey. For this purpose it is revealed the metaphors that human resource managers use with regard to human resource management ... -
Measuring Relative Efficiencies Of Turkish Universities In 2007: A Dea Case Study In R
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Measuring relative efficiency of academic units which have similar area of research, methodology and resource profiles, has often been the subject of interest. To have such similarities among those units, make sense for ... -
Media complementary or media displacement?: An ınvestigation of digital and traditional media usage for obtaining daily news among young adults
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Survey (N=92) was conducted to collect information on how university students use media. Although the result supports the fact that young adults use digital media for news consumption more than other types of media, ...