Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAşkan, Aydın
dc.contributor.authorMutlu, Gülçin
dc.date.accessioned2014-07-02T16:54:32Z
dc.date.available2014-07-02T16:54:32Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3653
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Ünivetsitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138446en_US
dc.description.abstractÇocuğun bize kendisini yansıtması ve olaylar hakkındaki düşüncelerini ifade etmesinde, yalın bir anlatım aracı olan resmin önemi büyüktür. Çocuk resimlerinin başlıca önemi, çocuğun düşünce şeklini yansıtmasıdır. Sözlü anlatım gibi, figüratif ifade de, basit bir oluşum olarak kabul edilmektedir. Çocuk, kendi resimlerinde bize imgelerini, düşüncelerini ayrıntılarıyla anlatma olanağı bulur, zaman zaman hatalara ve resmin fakir kalmasına sebep olabilir. Resim, çocukla iletişim kurmakta karşılaştığı güçlükleri aşma konusunda, yetişkine yardımcı olur. Oyun gibi, haberi olmadan onun kendini ifade etmesini sağlar. Resim, çocuğun dış dünyayı algılayışının bir göstergesi kabul edilir. Çizme, boyama, inşa etme gibi etkinlikler karmaşık süreçlerden oluşur. Çocuk bu çabaları sırasında çeşitli öğeleri birleştirerek anlamlı bir bütün oluşturur, böylelikle deneyim kazanır. Çocuk bize resmiyle kendisinin bir parçasını yansıtmakta, olaylar hakkındaki duygu, düşünce ve görüş biçimlerini dile getirmektedir. Çocuk için resim bir anlatım aracıdır. Çocuk, okul öncesinden başlayarak, okul içinde ve okul dışında yapıcı ve üretken olarak sanatsal etkinliklerde rol alır. Ayrıca, sanatın yaşına ve göre kendisini ilgilendirebilecek pek çok alanına izleyici, değerlendirici ve gereğince eleştirici olarak katılır. Böylece, çocuk, sanatın insan yaşamındaki yerini ve önemini algılar. Eğer çağdaş yaratıcı bireyler istiyorsak, yaratıcı süreçte yeralan sezgi, imgelem, araştırma, bulma, sınama, yeniden bulma gibi yetileri gözardı etmemeliyiz. Çağdaş sanatın da, eğitiminde temel amacı bunu gerçekleştirmektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResim -- Öğretim (İlk)en_US
dc.subjectYaratıcı düşünceen_US
dc.subjectYaratıcı yetenek, Çocuklardaen_US
dc.titleTemel eğitim okullarında yaratıcı düşüncenin güdülenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 78 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster