Resimsel gelişim aşamalarına göre ana sınıfı çocuk resimlerinin fon-figür özelliklerinin yorumlanması
Özet
Son yıllarda özellikle yurdumuzda çocukta ve yetişkinde "yaratıcılık" yetisi ve bu yetinin eğitilmesi yolları üzerinde önemle durulmaktadır. Gerçekten eğitim sistemleri akıl ve zekayı eğitmeyi amaçladıkları oranda, duyguyu, duygusallığı, imgelemci düşünmeyi eğitmeye yer vermelidir. Sanat Eğitimi kuşkusuz gene aklın ve düşüncenin eğitimiyle dengelenerek ele alınmalıdır. İşte bu dengenin en iyi sağlandığı süreçler sanatsal süreçlerdir. Onun için de sanat eğitimi, eğitim içinde önemli bir bölüm meydana getirmektedir. Bu çalışmamın amacı yukarıdaki düşünceler ışığında resim yoluyla çocuğu tanımak, onun iç dünyası ve yakın çevresiyle olan ilişkilerini kağıda aktarışındaki fon-figür özellikleri yorumlanmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmamda Ankara İsmail Erez İlköğretim Okulu ve Ankara Mimar Sinan İlköğretim Okulu Anasınıfı öğrencilerinin resimleri gelişim aşamalarına göre fon-figür özellikleri incelenerek, çocuğun eğitiminde yaratıcılığa yöneltilmesinin gerektiği, böylece sanat eğitiminin çocuklarımızın ve gençlerimizin yaratıcı güçlerinde özgürce anlatıma girmelerini sağlayacağını ve ileride toplumda kuracakları ilişkiler içinde insancıl ve uygar bireyler olmalarına yol açacağını umuyorum.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3672
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]