Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzen, Dinçer
dc.contributor.authorDönmez, Nesrin
dc.date.accessioned2014-07-02T17:17:47Z
dc.date.available2014-07-02T17:17:47Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3672
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 163995en_US
dc.description.abstractSon yıllarda özellikle yurdumuzda çocukta ve yetişkinde "yaratıcılık" yetisi ve bu yetinin eğitilmesi yolları üzerinde önemle durulmaktadır. Gerçekten eğitim sistemleri akıl ve zekayı eğitmeyi amaçladıkları oranda, duyguyu, duygusallığı, imgelemci düşünmeyi eğitmeye yer vermelidir. Sanat Eğitimi kuşkusuz gene aklın ve düşüncenin eğitimiyle dengelenerek ele alınmalıdır. İşte bu dengenin en iyi sağlandığı süreçler sanatsal süreçlerdir. Onun için de sanat eğitimi, eğitim içinde önemli bir bölüm meydana getirmektedir. Bu çalışmamın amacı yukarıdaki düşünceler ışığında resim yoluyla çocuğu tanımak, onun iç dünyası ve yakın çevresiyle olan ilişkilerini kağıda aktarışındaki fon-figür özellikleri yorumlanmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmamda Ankara İsmail Erez İlköğretim Okulu ve Ankara Mimar Sinan İlköğretim Okulu Anasınıfı öğrencilerinin resimleri gelişim aşamalarına göre fon-figür özellikleri incelenerek, çocuğun eğitiminde yaratıcılığa yöneltilmesinin gerektiği, böylece sanat eğitiminin çocuklarımızın ve gençlerimizin yaratıcı güçlerinde özgürce anlatıma girmelerini sağlayacağını ve ileride toplumda kuracakları ilişkiler içinde insancıl ve uygar bireyler olmalarına yol açacağını umuyorum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk resimleri -- Psikolojik yönleren_US
dc.subjectYaratıcı yetenek, Çocuklardaen_US
dc.subjectResim -- Öğretim (Okulöncesi)en_US
dc.subjectRenk, Sanattaen_US
dc.titleResimsel gelişim aşamalarına göre ana sınıfı çocuk resimlerinin fon-figür özelliklerinin yorumlanmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 67 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster