Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEdeer, Şemsettin
dc.contributor.authorEnhoş, Hatice
dc.date.accessioned2015-10-12T17:52:32Z
dc.date.available2015-10-12T17:52:32Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3701
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 462095en_US
dc.description.abstractEğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerindeki Resim-İş Öğretmenliği Programlarında, Temel Tasarım I ve II adlı dersler okutulmaktadır. Bu derslerin içeriğinde; doku, oran-orantı, ışık-gölge, nokta, çizgi, yön, biçim, ölçü, aralık, renk, ton değeri, hareket gibi temel tasar öğelerine ve bunların birbirleriyle bağlantı kurabilmesi için tekrar, aralıklı tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, egemenlik, denge, birlik gibi temel tasar ilkelerine yer verilmektedir. Öğrencilerin yaratıcı veüst düzey düşünme becerilerini geliştiren Temel Tasarım öğretiminin etkililiği ve verimliliğinde bazı sorunların olduğu görülmektedir. Güzel sanatlar eğitimi öğretiminde karşılaşılan bu sorunları gidermek için öncelikle Temel Tasarım I ve II derslerinin her öğrenciyi tatmin edici bir düzeyde işlenmesi gerekliliği söz konusudur. Öğretimin etkililiğini ve verimliliğini arttıran alternatif ve özgün bir yöntem bulunması için öğrenci görüşlerine başvurulmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan öğrencilerin TemelTasanm I ve II dersinin öğretme öğrenme sürecine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2005-2006 öğretim yılında, Eskişehir ilmerkezindeki Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan 60, Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan74 öğrenciden, 1 gün süren çalışma sonunda elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama modelindeki bu araştırmanın verileri, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan öğrencilereuygulanan bir anket yoluyla toplanmıştır. Toplam 28 maddeden oluşan ankette, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan öğrencilerin Temel Tasarım I ve II derslerine ilişkin görüşleri alınarak, değerlendirilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, "SPSS 11,5 for Windows" paket programından yararlanılmış ve istatistiksel teknik olarak t-test, One Way Anova kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Temel Tasarım eğitimi içinde yer alan ilke ve öğelerin sanat eğitiminin temelini oluşturmakla beraber, sanatın her alanında kullanılan vazgeçilmez unsurlar olduğu anlaşılmıştır. Bu derse gereken önemin verilmesi gerektiği saptanmış, Temel Tasarım derslerinin öğretiminde kişisel birtakım çözümler uygulanması gereksinimi olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat -- Öğretimen_US
dc.subjectTasarım -- Öğretimen_US
dc.titleTemel tasarım I ve II derslerinin öğretme-öğrenme süreçlerine ilişkin öğrenci görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 82 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster