Systematic vocabulary teaching to the learners of English as a foreign language : a case study
Özet
Yabancı dil öğretimi programlarında kelime öğretimine gereken önem verilmemektedir. Ders saatleri içerisinde de gereken zaman kelime öğretimi için ayrılmamaktadır. Bu durum göz önüne alınarak öncelikle bu alanla ilgili literatür incelemesi yapılmıştır. Daha sonra Anadolu Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi'nde hemen hemen aynı İngilizce dil seviyesine sahip birinci sınıf öğrencilerinden iki ayrı grup oluşturularak bir gruba şimdiye kadar alışıla gelmiş kelime öğretimi yapılırken diğer gruba deneysel ve sistematik teknikler uygulanmıştır. Araştırma öncesi ve sonrası her iki gruba verilen test sonuçlarına göre alışıla gelmiş kelime öğretimine devam edilen grup öğrencileri az bir ilerleme kaydederken deneysel ve sistematik tekniklerin uygulandığı deney grubu öğrencileri diğer gruba karşın çok daha fazla ilerleme kaydetmişlerdir. Bu arştırma kelime öğretimi ile ilgili alanda yapılacak çalışmalara ışık tutması beklenilen önerilerle sonuçlandırılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4028
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]