Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSelen, Nevin
dc.contributor.authorBayrak, Ayhan
dc.date.accessioned2014-05-26T07:27:12Z
dc.date.available2014-05-26T07:27:12Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4048
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 8595en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı sosyo-ekonomik ve kültürel yönden katman farkı bulunan ailelerin (9-12) yaş grubundaki çocukları arasında dil kullanım farklarının bulunup bulunmadığını araştırmak ve kullandıkları gelişmemiş dil nedeniyle başarı düzeyleri farklılıklar gösteren sosyo-ekonomik ve kültürel düzeyleri düşük ailelerden gelen öğrencileri, kendilerinden daha avantajlı durumda bulunan orta katman ailelerin çocukları düzeyine yaklaştırabilecek bazı vargılara ulaşabilmektedir. Araştırmamız 1988-1989 öğretim yılında Eskişehir'de iki farklı ilkokula devam eden toplam 129 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu ders yılı içinde, Murat Atılgan İlkokulu ve Emek İlkokulu'nun 5. sınıflarına devam eden öğrenci olan deneklerin Cattel Uluslararası Zeka Testi'nden aldıkları puanlar, öğrenci velilerinin anketimize verdikleri yanıtlar ve yine öğrencilerin yazdıkları öykülemenin sözcük türleri analizleri bellibaşlı verileri oluşturmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin zeka düzeyleri, Cattel Uluslararası Zeka Ölçeğin'den aldıkları puanların, uzman kişi tarafından değerlendirilmesi sonucunda; ailelerin katmanlarının belirlenmesi, Ek-A'da verilen 11 soruya verilen puanlar sonunda ve yazdırılan öyküleme ise sözcük türlerinin analizlerinin yapılmasıyla elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyodilbilimen_US
dc.subjectDil ve toplumen_US
dc.subjectToplum ve dilen_US
dc.titleKatmanlara göre çocuklarda dil kullanım farklılıkları : uygulamalı bir çalışmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIV, 58 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster