The comments of EFL teachers on preparing achievement tests and an analysis of a sample test : a study at the Engineering Faculty of Anadolu University
Özet
Son yıllarda İngilizce dil testlerinde bazı önemli gelişmeler görülmektedir. Bunun sonucunda da testlerin öğretime olan yoğun etkisi yeni bir önem kazanmıştır. Bunun doğal sonucu olarak da her yabancı dil öğretim programında uygun İngilizce standartları saptayabilmek ve öğrencilerin gereksinimleri çerçevesinde başarıyı tam olarak ölçebilmek için daha etkin testlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle bu çalışma Anadolu Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde uygulanmakta olan İngilizce test sistemi ile ilgili olarak aynı fakültenin İngilizce öğretim elemanlarının görüşlerinin değerlendirilmesini kapsamaktadır. Bu çalışmayla elde edilen bulguların Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde uygulanmakta olan testlerin geliştirilmesine katkıda bulunacak bazı öneriler sağlayacağı varsayılmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde yabancı dil testlerinin önemine değinilerek bazı test tanımları, mevcut problemler ve çalışmanın amacı verilmiştir.İkinci bölümde ise çalışmayla ilgili kaynak taraması yer alır. Üçüncü bölümde araştırma yöntemi belirtilmiştir. Dördüncü bölümde ise bulgular yer almaktadır. Bu bölümde elde edilen bulgular, Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde uygulanmakta olan İngilizce dil testlerinin uygunluğu konusunda İngilizce öğretim elemanlarının farklı görüşlere sahip olduklarını göstermiştir.Son bölüm olan beşinci bölümde ise bulguların yorumu ile ileriye yönelik araştırmalar için bazı öneriler yer almaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4062
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]