Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKonrot, Ahmet
dc.contributor.authorDalyan, Ateş
dc.date.accessioned2014-07-01T07:27:14Z
dc.date.available2014-07-01T07:27:14Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4062
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 8602en_US
dc.description.abstractSon yıllarda İngilizce dil testlerinde bazı önemli gelişmeler görülmektedir. Bunun sonucunda da testlerin öğretime olan yoğun etkisi yeni bir önem kazanmıştır. Bunun doğal sonucu olarak da her yabancı dil öğretim programında uygun İngilizce standartları saptayabilmek ve öğrencilerin gereksinimleri çerçevesinde başarıyı tam olarak ölçebilmek için daha etkin testlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle bu çalışma Anadolu Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde uygulanmakta olan İngilizce test sistemi ile ilgili olarak aynı fakültenin İngilizce öğretim elemanlarının görüşlerinin değerlendirilmesini kapsamaktadır. Bu çalışmayla elde edilen bulguların Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde uygulanmakta olan testlerin geliştirilmesine katkıda bulunacak bazı öneriler sağlayacağı varsayılmaktadır.Çalışmanın birinci bölümünde yabancı dil testlerinin önemine değinilerek bazı test tanımları, mevcut problemler ve çalışmanın amacı verilmiştir.İkinci bölümde ise çalışmayla ilgili kaynak taraması yer alır. Üçüncü bölümde araştırma yöntemi belirtilmiştir. Dördüncü bölümde ise bulgular yer almaktadır. Bu bölümde elde edilen bulgular, Mühendislik-Mimarlık Fakültesinde uygulanmakta olan İngilizce dil testlerinin uygunluğu konusunda İngilizce öğretim elemanlarının farklı görüşlere sahip olduklarını göstermiştir.Son bölüm olan beşinci bölümde ise bulguların yorumu ile ileriye yönelik araştırmalar için bazı öneriler yer almaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dilien_US
dc.subjectYabancı dil testlerien_US
dc.titleThe comments of EFL teachers on preparing achievement tests and an analysis of a sample test : a study at the Engineering Faculty of Anadolu Universityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 142 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster