Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKeçik, İlknur
dc.contributor.authorAras, Cüneyt
dc.date.accessioned2014-07-02T16:51:33Z
dc.date.available2014-07-02T16:51:33Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4078
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118382en_US
dc.description.abstractBu tezde, öğrencilerin kelimelerin anlamını çıkarsamada önek ve soneklerin anlamlarını bilmelerinin önemli bir etken olduğu vurgulanmaktadır. Eklerin bilinmesi, öğrencilerin kelimelerin anlamına ulaşma becerilerini etkili bir şekilde artıracaktır. Morfolojik bilgi, kelimeleri parçalarına bölerek analiz edebilme, yani her bir parçanın anlamını öğrenerek kelimenin tamamını çıkarabilme becerisidir. Kelimelerde önek ve sonek bilgisi, doğrudan öğretilen yada bağlamsal analiz sonucunda öğrenilen kelimelerin ötesinde, öğrencilerin kelime bilgilerini artırmada da oldukça etkili olacaktır. Bu çalışmada İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin kelimelerin anlamını çıkarsamada, önek ve sonekleri kullanmadaki beceri ve bilgileri incelenmektedir. Çalışmaya katılan 41 denek Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğrencilerdir. Birinci grupta bulunan 20 öğrenci hazırlık sınıfı öğrencisidir. İkinci grupta bulunan 21 öğrenci ise üçüncü sınıf öğrencisidir. Çalışmaya katılan öğrencilerle, üzerinde çalışılan önek ve soneklerle ilgili bir öğretim yapılmamıştır. Sadece, öğrencilerin varolan bilgileri incelenerek, öenk ve sonel bilgilerini genel dil öğretimi çerçevesinde geliştirmiş olup olmadıkları araştırılmıştır. Önek bilgileri 29 önek kullanılarak değerlendirilmiştir. Seçilen 29 önek 8 gruptan oluşmaktadır. Bunlar sırasıyla; Zaman yada Sıra, Yer, Derece yada Büyüklük, olumsuzluk, Eleştiri, Tutum, Sayı bildiren ve Fiil Yapan örneklerdir. Sonek bilgileri 21 sonek kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonekler 3 gruba ayrılmıştır; Nört olmayan sık rastlanan sonekler, Nört olan seyrek rastlanan sonekler ve Nört olan sık rastlanan soneklerdir. Çalışmanın sonucunda, ileri düzeydeki öğrencilerin önekleri anlamada orta düzeydeki öğrencilerden daha başarılı oldukları görülmüştür. Fakat, sonekleri anlamada her iki grubun başarısı arasında benzerlikler görülmüştür. Sonuç olarak, her iki grupta bulunan öğrenciler önekli ve sonekli kelimeleri anlamada, kelime köklerinde olduğu gibi başarılı olamamışlardır. Bu yüzden, önek ve soneklerin kelimeleri anlamada öğrencilere faydalı olacağı düşünülerek, sistematik bir şekilde bu konuda yeterli eğitim verilmelidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Sonek ve önekleren_US
dc.titleAn investigation on turkish EFL learners' use of prefixes and suffixes to assign meaning to wordsen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğrenen Türk öğrencilerin kelimelere anlam vermede örnek ve sonek kullanımlarının araştırılması.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpagexi, 120 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster